Avatar billede halte Nybegynder
20. april 2010 - 13:11 Der er 4 kommentarer

Find and Replace i CSS ??

Kan det lade sig gøre at lave et script der selv går ind i teksten og finder et ord (fx xxx) med et nyt ønsket ord? Jeg har fundet en til VBScript

<script type="text/vbscript">

txt="This is a beautiful day!"
document.write(Replace(txt,"beautiful","fantastic"))

</script>

Men tror ikke den virker på CSS. Nogen forslag? Jeg har 50 sider hvor jeg skal have skiftet et ord ud 12 gange på hver side, så det ville spare en del tid, hvis man kunne slippe for at sidde og lave copy/paste :)

Mvh Kristian
Avatar billede trissebasse Nybegynder
20. april 2010 - 13:46 #1
Kender ikke noget script. Men ville nok vælge Edit => Replace => Replace all (Rediger => Erstat => Erstat alle) fremfor copy/paste .

Og hvis det er i en menu det gør sig gældende er det nok på tide at overveje en include ;-)
Avatar billede keysersoze Guru
20. april 2010 - 23:20 #2
CSS er beregnet til styring af layout og altså ikke til oprettelse af diverse funktionalitet så nej, det kan ikke lade sig gøre.

hvis du mener javascript er for omstændigt vil bedste bud være en serverside-teknologi som fx ASP, PHP eller ASP.NET.
Avatar billede halte Nybegynder
21. april 2010 - 08:17 #3
Endte med at copy/paste alle siderne ind i Zend Studios, og så bruge deres find/replace funktion, så fik alle 150 sider lavet på ca. en time, så det var ikke så slemt.
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 11:01 #4
Lukketid?