Avatar billede xpresand Nybegynder
19. april 2010 - 14:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Feedback på iBaggrund.dk

Hej.

VI er gået igang med et nyt projekt, som er en hjemmeside der tilbyder gratis baggrunde til iPhone og iPod Touch.

I øjeblikket er det kun muligt at tilvælge sig en baggrund på låseskærmen, men snart er det muligt, at vælge en baggrund på sin hjemmeskærm, når iPhone OS 4.0 bliver lanceret. Derfor har vi valgt at lave denne side, da vi gerne vil tilbyde de danske brugere gratis baggrund af god kvalitet.

Siden er lige åbnet, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i synes om det... hvad der mangler, kunne laves om osv.

http://www.ibaggrund.dk

Tak på forhånd.
Avatar billede htx98i17 Professor
19. april 2010 - 15:08 #1
Den første der helt sikkert burde laves om, er størrelsen på billedefilerne. De fylder jo hele 380 KB!!

Så vil jeg mene der skal nogle tags på billederne. Således at man eksempelvis kan søge på audi i søgefunktionen og så finde baggrunden med audien, som jo faktisk er i samlingen.

Men rart med et simpet design, hvor man ikke er i tvivl om hvad I tilbyder.
Avatar billede xpresand Nybegynder
19. april 2010 - 15:16 #2
Det kunne være en idé, det med størrelsen på billedfilerne :).. Der er tilføjet tags til billederne, men det ser ud som om at det ikke er blevet gjort grundigt nok.
Avatar billede madand Nybegynder
19. april 2010 - 15:17 #3
Pænt design.. Men i resizer billederne (320x480) , ned til 167x250.
Gem billedet i et thumbnail i 167x250 det vil i helt sikkert skabe lidt perfomance når i viser billederne på hjemmesiden.
Avatar billede xpresand Nybegynder
19. april 2010 - 15:58 #4
Så er billederne blevet resized :)
Avatar billede htx98i17 Professor
19. april 2010 - 16:03 #5
Billeder fylder stadig alt for meget :) thumbnails skal komme hurtigt med et ordentligt SMAK! :) du skulle nemt kunne få dem ned til noget der ligner 20-30 kb.
Avatar billede xpresand Nybegynder
19. april 2010 - 16:24 #6
Ahh.. det fordi at jeg har det i png, at de er så høje. Ændre det lige til jpg.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2010 - 22:23 #7
Hej xpresand

Hvad er det meningen, at der skal ske (vises), når man klikker på et billede? Det ser ikke ud til at virke.

Flot logo. Simpelt, enkelt og stilrent.

Dit design er simpelt, og det er rigtig godt! Det havde faktisk været endnu bedre, hvis forsiden ikke er så lang, at der skal scrolles.
I det hele taget, så har du vel ingen forside? Det ligner i hvert fald ikke en. Måske mangler der en meget, meget kort intro til hjemmesiden på det, der burde være en forside - hvis du ikke havde fortalt herover, hvad siden handlede om, så havde jeg nok ikke umiddelbart gættet det (jeg er ikke iPhone-bruger).

Og hvad er det dog, der står under hvert af billederne?
Billedet kan åbenbart deles på Facebook...? Og så står der fx "I dag 7"... Er det da en tæller, der viser, hvor mange der har besøgt dette billede i dag?
Jeg kan overhovedet ikke se meningen med dette, og jeg har kun gættet mig frem til betydningen af det. Lad være med at tilføje ligegyldige elementer, som absolut ikke kan gavne brugeren. Hvad skal jeg som bruger dog nogensinde bruge den viden, at 7 personer har besøgt netop dette billede blandt mange i dag d. 19. april 2010 inden kl. 22:19, til?

Du kan med stor fordel bruge denne linje under billederne til at give brugeren lidt brugbar information. Har billedet en titel? Et nummer?

Desuden bør du nok give billederne et alt-tag.

Kapitlet "Hjælp" er rigtig godt. Det er yderst nemt at forstå og pure simpelt, og hvis du fyldte flere vejledninger ind på denne måde, så vil det være perfekt.

Virker din søgefunktion? Jeg har ikke fundet nogen ord endnu, hvor det har givet resultater. Måske bør der være nogle forslag til søgninger - fx i en boks, der dukker frem mens brugeren skriver i feltet.
Når der så ikke er nogle resultater i søgningen, bør der nok komme en kort meddelelse, der fortæller, at det er dette, der er tilfældet.

På din kontaktside er der kun sat stjerner ved to af de tre felter, selvom de alle er påkrævet.

På "Indsend"-siden er der vist en stavefejl i sætningen "Skriv blog URL-adressen til billedet [...]"
Desuden er der ingen formularvalidering her, som der er på kontaktsiden - jeg har lige sendt et tomt forslag.
Er det korrekt forstået, at der kun kan indsendes et link til et billede, der er på nettet? Der kan altså ikke uploades og sendes? Eller sendes på mail? Det er blot muligheder, jeg nævner her.

Alt i alt en flot side - og brugbar for målgruppen. Og mange gode kategorier, der kan fyldes godt ud med spændende og gode billeder.
Held og lykke med det.

  // Steeven
Avatar billede xpresand Nybegynder
19. april 2010 - 22:46 #8
Hej Steeven.
Tak for den grundige gennemgang af siden. Det sætter jeg pris på!

Jeg havde faktisk overhovedet ikke tænkt på, at der på forsiden ikke står hvad formålet er med siden.
Jeg har tjekket diverse websites der også har baggrunde, og de har allesammen valgt at vise hvor mange 'besøg' hvert billed har. Og det kunne også tænkes at nogle personer vælger baggrundene ud fra hvilket billeder har haft flest besøg af samme slags.
Facebook har jeg valgt og integrere for dem der har lyst til at dele med deres venner hvilke baggrunde de synes om, men også for at få flere besøgende, ved at de ser opslagene på Facebook.

Du er ikke den eneste der nævner det med tags'ne. Men der er skam tags, men ikke særlig mange til hver enkel billede. Det vil jeg dog rette op på så hurtigt som muligt :)
At der så ikke kommer en meddelelse om at der ingen resultater er fundet er en fejl jeg ikke har set. Havde nemlig tilføjet det, men det er så åbenbart blevet væk ved sidste opdatering.

Indsend siden der havde jeg faktisk ikke opdaget at jeg havde glemt at tjekke om felterne var udfyld. Jeg har ikke gjort det muligt for brugere at uploade billeder, da jeg ser det som krævende, da mange blot vil sende ubrugelig billeder ind, små billeder osv - som så skal slettes igen.

En mail-adresse vil blive sat op, og jeg vil tjekke op på stavefejlene. Hjælpesiden vil blive opdateret med flere instrukser af samme slags.
Avatar billede mikaelch Novice
20. april 2010 - 16:05 #9
Tunge billeder siden åbner langsomt

siden tilpasser sig ikke små skærme som alle normale sider gør det gør det svært at se siden på små skærme.

kontaktsiden hvorfor er den der ikke ?
Avatar billede xpresand Nybegynder
20. april 2010 - 21:17 #10
Hej, jeg oplever ikke at siden er tung, billeder fylder ikke mere end 30kb.
Der findes en side til små skærme (hvis du tænker på mobiler), og der også en kontakt side. Den finder du øverst oppe i højre hjørne.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 14:25 #11
Hvordan går det med siden?
Avatar billede xpresand Nybegynder
05. juli 2010 - 08:41 #12
Det går nogenlunde. Det er lidt begrænset hvor mange besøgende vi har om dagen når pengene til reklamering af siden allerede er blevet opbrugt. Men de besøgende skal nok komme lige så stille :)
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2010 - 11:42 #13
Lyder godt. God vind med det.