Avatar billede tobiha Nybegynder
19. april 2010 - 12:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sql udtræk - mangler nuller

Hej,

Jeg prøver at hive en streng ud fra en sql db. Strengen ser således ud "00001", men når jeg hiver den ud via c# få jeg kun "1" ud. Hvad skal jeg gøre for at får resten med?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
19. april 2010 - 14:23 #1
Tyder på du konverterer den til et tal istedet for at beholde den som string.
Avatar billede tobiha Nybegynder
19. april 2010 - 19:34 #2
Der forgår ingen konvertering. Jeg hiver den direkte ud med en sqldatareader
Avatar billede keysersoze Guru
19. april 2010 - 20:01 #3
hvilken datatype benytter du i databasen? hvis du gemmer værdien som en tal-datatype i stedet for en tekst-datatype kan det meget vel være derfor da tal, som udgangspunkt, ikke gemmer foranstillede 0'er.
Avatar billede tobiha Nybegynder
19. april 2010 - 22:37 #4
typen er varchar(50) og jeg kan se de ligger som de skal i databasen
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2010 - 22:41 #5
Henter du ud af sin SqlDataReader med GetString ?
Avatar billede tobiha Nybegynder
20. april 2010 - 08:23 #6
nej, jeg bruger sqldatareader["colummname"].toString();
Avatar billede tobiha Nybegynder
20. april 2010 - 08:30 #7
nevermind, det var mig der havde lavet en fejl og trak id'et ud i stedet for strengen...