Avatar billede The Real Yoda Juniormester
19. april 2010 - 11:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kontrollere åbning af email

Hej Eksperter

Har nu set reklamer fra et par firmaer, som mener at de kan lave emailkampagner hvor de kan se om modtageren åbner emailen?

Her tænker jeg .. hvordan fa... kan de det ? .

Er der andre måder at gøre det på, end ved at vise et billede med en unik sti, så man kan se hvem der kalder det billede?
En løsning som jo kræver at man tillader eks. outlook eller andet mailprogram, at hente det eksterne billede.

Er der andre måder dette kan lade sig gøre på ?
Jeg tænker at ovenstående måde ikke giver nogen særlig brugbar statistik `?

//therealyoda
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2010 - 15:24 #1
Man kan bruge det lille internet billede trick.

Man kan saette en header om at mail programmet skal sende receipt ved laesningen.

Hvis brugeren mail program har et anstaendigt forhold til privacy, saa vil det spoerge brugeren i begge tilfaelde.

D.v.s. at der er ikke en 100% sikker metode.

Men email man til 10000 personer som ikke er specielt IT kyndige, saa vil de 9000 af dem nok tillade den valgte metode til check.

Og det vil man saa ofte betraget som godt nok.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:40 #2
OK?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
13. juni 2010 - 08:49 #3
Tjae det var jo ikke lige det svar jeg håbede at få.
Håbede der var nogle mere nøjagtige metoder.

men kan sagtens se problemet, og bekræfter hvad jeg selv havde fundet frem til

Har ikke helt fået det testet endnu, rart at vide man arbejder i den rette retning..