Avatar billede squizo Nybegynder
19. april 2010 - 08:16 Der er 1 løsning

Cisco PIX 506e og 501

Hej.

Jeg skal have flyttet mine servere over til en ny lokation, og til det har jeg indkøbt en Cisco PIX 506e som skal stå ved mine servere.

Samtidig har jeg købt en Cisco PIX 501 som skal stå hos mig, så jeg kan forbinde til mine servere og køre lokalt da jeg også skal arbejde, og have mappet nogle drev på min filserver.

Site-to-site VPN, hvordan oprettes det? Jeg er meget kendt med Cisco routere og switche konfiguration, (CCNA og ½ af CCNP).

Men jeg har aldrig rodet med en PIX før. Jeg søger lidt hjælp til hvordan jeg kan lave en site-to-site VPN forbindelse mellem mine PIX boxe.

Samtidig skal jeg have oprettet nogle regeler. Der skal lukkes for alt, og åbnes for nogle få ting (dns, http(s), ftp, pop3, smtp, ssh, telnet).

Jeg håber i kan hjælpe mig med at konfigurere disse boxe. Komme med tips og hjælp, samt hvis nogen af jer kan, skrive en kort færdig konfiguration til oprettelse af site-to-site VPN. Eller evt. henvise til en guide på nettet.
Avatar billede squizo Nybegynder
23. april 2010 - 10:43 #1
mere dybtegående spg er oprettet ...