Avatar billede oddi Nybegynder
18. april 2010 - 13:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opdatere app.config

Hej Eksperter.

Jeg har nogle smaa problemer med app.config. Jeg bruger Express 2008 og jeg har laver min app.config i: Project -> project Properties, og saa vælger jeg Settings fane bladet. Der har jeg nogle user settings som jeg læser fra og gerne vil skrive til...

Ved læsning goer jeg foelgende:

string path = Properties.Settings.Default.rootPath;

Dette virker... Men naar jeg vil skrive en ny værdi ind i denne settings virker det ikke, jeg skriver til app.config paa foelgende maade:

Properties.Settings.Default.rootPath = path;
Properties.Settings.Default.Save();

Men app.config og project.exe.config bliver ikke opdateret med den nye path... i.e naar jeg aabner app.config i notepad er den nye værdi ikke gemt.

Har jeg misforstaaet noget? Hvad goer jeg galt ?

Mvh
Oddi
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2010 - 16:07 #1
Har du checket om ikke foobar.exe.config i bin\debug bliver opdateret men bliver overskrevet af app.config naar du starter programmet igen?
Avatar billede oddi Nybegynder
18. april 2010 - 16:51 #2
Ja det har jeg tjekket, hverken app.config, foobar.exe.config eller foobar.vshost.exe.config bliver ændret.

Datoen og tid (for sidst ændret) paa alle de overnævnte filer bliver heller ikke ændret.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2010 - 17:19 #3
Det her eksempel virker ihvertfald:

using System;
using System.Configuration;

namespace E
{
    public class Program
    {
        public static string GetConStr(string con)
        {
            return ConfigurationManager.ConnectionStrings[con].ConnectionString;
        }
        public static void SetConStr(string con, string constr)
        {
            Configuration cfg = ConfigurationManager.OpenExeConfiguration(ConfigurationUserLevel.None);
            cfg.ConnectionStrings.ConnectionStrings[con].ConnectionString = constr;
            cfg.Save(ConfigurationSaveMode.Modified);
            ConfigurationManager.RefreshSection("connectionStrings");
        }
        public static void Main(string[] args)
        {
            Console.WriteLine(GetConStr("Test"));
            SetConStr("Test", "bla bla bla");
            Console.WriteLine(GetConStr("Test"));
        }
Avatar billede oddi Nybegynder
18. april 2010 - 17:37 #4
Mange tak arne_v, nu fik jeg det til at virke. Smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2010 - 17:47 #5
ok