Avatar billede visto Professor
16. april 2010 - 18:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Design skal virke i Internet Explorer og Firefox, spørgsmål 2

På en side som http://vinsiderne.dk/vin/vurderinger/toscana/rosso_di_mont/poggiarellino.htm har jeg problemer med de nederste grønne, aflange "knapper", som i Internet Explorer vises som tilsigtet, nemlig centreret på siden, mens de venstrestilles i Firefox.

Knapperne består af en div liggende inde i en tabel-celle.

Det er css-koden
text-align: center
for tabellen der sørger for nævnte centrering. Men åbenbart uden virkning i Firefox.

Er der en måde, så jeg kan få knapperne centreret også i Firefox? I givet fald hvilken?
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. april 2010 - 18:47 #1
Du kan starte med at sætte en doctype på:

http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. april 2010 - 18:50 #2
Og hvor gammelt er det frontpage du benytter? Det er vist ikke helt up to date.
Avatar billede visto Professor
16. april 2010 - 19:53 #3
Behøver vi være så formelle?

Frontpage (som er fra 2002) benytter jeg blot som skrivemaskine og til filhåndtering. Der tæller version vist ikke i nævneværdig grad. css-koder er alle manuelle.

Hvordan den type blandings-dokument, som mine er, skal deklareres ved jeg ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2010 - 09:55 #4
jeg har ramt samme type fejl på en side.
Der lå en tabel centreret i en div, og tekst i tabel skulle centreret.
Det kan IE, med Firefox kan kun, hvis tabellen er angivet i fast bredde (i px) og ikke, når bredde er i %.
men prøv lige i tabellen, at rette dine
<td>
til <td align="center">
bare for at se, om du kan/skal centrere en ekstra gang for Firefox.
Avatar billede visto Professor
17. april 2010 - 10:13 #5
Det virker med <td align="center"> uden at sætte fast tabelbredde. Jeg har ellers prøvet med diverse dobbeltcentreringer, men havde underlig nok ikke lige ramt den du nævner. Så mange tak for hjælpen.

Så er det tid til point igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2010 - 11:15 #6
ok...