Avatar billede alex15 Nybegynder
16. april 2010 - 15:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemet med at download fil via IE7

Hej eksperter,

mine brugere på min side henter filer fra min server på følgende måde via et link.

header("Content-type: application/force-download");
header("Content-Transfer-Encoding: Binary");
header("Content-length: ".filesize($file));
header("Content-disposition: attachment; filename=".basename($file)."");
readfile("$file");

Ovenstående fungere helt fint i Safari, Firefox, men ikke i IE7,

I IE7 kommer den med følgenden fejl:

"Internet Ekplorer kan ikke hente xxx.php" <- Henter filen via denne php fil.
"Internet explorer kunne ikke åbne dette internetsted. Det anmodede sted er entetn ikke tilfælgelig eller kan ikke findes. Prøv igen senere."

Nogle som har nogen ide om hvad jeg kan gøre imod dette IE problem?

Alex
Avatar billede kasperorso Juniormester
16. april 2010 - 15:44 #1
Jeg tror desværre ikke, der er så meget at gøre. IE er meget dårligt udviklet, og er den dårligste browser du kan bruge.
http://acid3.acidtests.org/ test her, den skal helst komme op på 100 for at kunne køre de forskellige hjemmesider korrekt, den kommer ikke så højt med IE, da det er meget dårligt udviklet, og ikke er kompatibel med så meget, som mange andre browsere.

Så der er nok noget på siden IE ikke kan læse, hvad skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede alex15 Nybegynder
16. april 2010 - 15:51 #2
Det var da også utroligt med det IE7, problemet er jo bare at jeg som udvikler ikke kan bestemme hvilke browsere som min bruger benytter sig af (desværre).

Det må da være muligt at kunne download en fil (.doc, docx, xls, xlsx, pfd) direkte fra en mappe - også via IE7?

PS. jeg benytter også kun selv IE7 NÅR, det er at jeg skal teste om min side nu også virker i denne forædlende browser.
Avatar billede alex15 Nybegynder
16. april 2010 - 16:01 #3
I min google søgning på et svar faldt jeg over følgende kode:

$file = "minfilmappe/"fil.doc";
header("Pragma: public");
header("Expires: 0");
header("Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0");
header("Content-Type: application/force-download");
header( "Content-Disposition: attachment; filename=".basename($file));
header( "Content-Description: File Transfer");
@readfile($file);

Denne kode løste mit IE7 :-) Håber andre for glæde af denne kode også.

Tak for hjælpen kasperorso og god weekend når vi kommer så langt.

Alex
Avatar billede kasperorso Juniormester
16. april 2010 - 16:06 #4
jo tak og iligemåde.
Avatar billede olebole Juniormester
18. april 2010 - 21:02 #5
<ole>

kasperorso >> Ja, det er jo en gammel, velafprøvet fordom - men det gør den ikke mere korrekt. Browsere er generelt dårligt kodet ... deres fejl ligger blot forskellige steder.

I følge Symantec har Firefox således siden udgivelsen ligget pænt foran Explorer, hvad sikkerhedshuller angår - på den ufede måde, that is!

Desuden bliver IE ofte beskyldt for at fyldt med proprietært skidt. De færreste bannerførere for denne påstand nævner dog sjældent de hundredevis af CSS-properties, som kun understøttes af Firefox. Sidst, jeg talte, var der tale om 160, men der er kommet langt flere til.

Derudover har jeg og andre gennem tiden givet bunker af eksempler på områder, hvor Firefox ikke understøtter de gældende standarder.

Mellem to dybe grøfter ligger ofte en farbar vej. Det er bare ikke politisk korrekt at have pragmatiske holdninger til browsere i en religiøst polariseret verden  ;o)

Som et lille kuriosum bør jeg nok nævne, at jeg før i tiden gik under navnet "The Netscape Warrior" her på E. Det skyldtes, at jeg altid flamede IE og roste Netscap (og senere Mozilla) til skyerne. Heldigvis er jeg blevet meget klogere i årenes løb  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede alex15 Nybegynder
18. april 2010 - 21:13 #6
En hyggelig lille kommentar her en sen
Avatar billede alex15 Nybegynder
18. april 2010 - 21:14 #7
Flot at trykke send før at man har skrevet færdigt ;-)

Men det som jeg ville sige var, at det jeg synes det var hyggeligt med en sådan efterhånden sen weekends kommentar :-)

God weekend. - Det som der er tilbage ..