Avatar billede kiadjorup Nybegynder
16. april 2010 - 09:51 Der er 7 kommentarer

nye bærbarer

hej :)
jeg er i gang med en opgave omkring at skulle skaffe nye bærbare til et firma.
derfor kunne jeg godt tænke mig at hører jeres forslag til hvilke nogle der kunne være gode.
derudover skal jeg også skaffe hardware, software og andre programmer.
håber i vil hjælpe mig.
hilsen kia
Avatar billede haverslev Novice
16. april 2010 - 10:16 #1
Nu skriver du ikke hvad de skal bruges til (evt. grafisk virksomhed) men f.eks disse i nævnte rækkefølge

1. Lenovo Thinkpad serien

2. HP Elitebook

3. HP ProBook

4. Dell Precision M4500  eller Precision M6500 serien.
Avatar billede frem-ad Professor
16. april 2010 - 11:35 #2
Jeg ville nok flytte om på første og anden plads og jeg kan se på mit arbejde (en teknisk skole) der er HP alle steder hvor der pc'er og så har vi selfølgelig også MAC, men jeg spurgte engang hvorfor vi kørte ren HP og der fik jeg svaret at de har den laveste fejl procent...
Avatar billede haverslev Novice
16. april 2010 - 11:59 #3
Der er jeg langt fra enig, er i et firma med ca. 480 bærebare på div. lokationer og incl. hjemmearbejdspladser.
Vi har tidliger kørt med HP maskiner og næsten alle har der været et eller andet problem med.
Servicegruppen var her stort set al tid og lavede rep. for HP - ½ delen fik skiftet bundkort.

Vi har nu næsten skiftet 70-80% udt til fordel for IBM/Lenovo TP serien og der har IKKE været en eneste fejl på de maskiner endnu.
Avatar billede frem-ad Professor
16. april 2010 - 12:23 #4
Ja men der vil altid være en del holdninger. For jeg kan også se der hvor jeg var før. Der valgte man at gå over til dell og det var et par hundrede der skulle skiftes i løbet af et år.
Og jeg kan ihvetfælde se Hp passer godt på en teknisk/handels skole hvor tingene får en hårdhændet behandling der er det tastaturene der er det største problem men den er stadig lille i procent..
Avatar billede haverslev Novice
16. april 2010 - 12:27 #5
Avatar billede lzs Nybegynder
18. april 2010 - 10:48 #6
Ville da også helt klart vælge Lenovo Thinkpad serien som nr. 1, de virksomheder der har andet end det, må da næsten være fordi de ikke har råd.
Avatar billede kiadjorup Nybegynder
19. april 2010 - 09:41 #7
ups ja det glemte jeg vist ! :)
jeg skriver for en møbelfabrik, og computerne skal primært bruges til regnskab, lønberegning, og ordrebestillinger osv. derudover skal der også kunne laves forskellige præsentationer.
tak for alle de svar jeg har fået vil tjekke det nærmere ud :)