Avatar billede brian0905 Nybegynder
16. april 2010 - 08:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dandomain Webshop, affiliate script der svarer tilbage med ordreid og pris

Hej,
Jeg har et problem, jeg skal have lavet hvad jeg troede var en simpel opgave. JEg har en Dandomain webshop, hvor jeg skal lave et script til en affiliate. Ideen er at jeg sender en HTTP POST til min egen url fra ordrebekræftelses siden med ordreid og prisen på ordren (kun på ordre med min cookie i), hvorefter jeg så kan lave en liste over alle de salg jeg "skabte". Mit problem er nu at jeg skal have hevet prisen ud af ordrebekræftelses siden. JEg synes ikke at kan se nogle faste holdepunkter (elementer med id) i HTML'en. Og håber på at der er nogle derude der har erfaring med dette.

Jeg har "sjusset" mig frem til at jeg skal have fat i et bestemt div (det sidste med id, inden beløbet) heruder er der en tabel, som i en celle (vilkårlig) har en tabel mere...osv...

Er der nogle der har ideer til at komme videre, en alternativ tilgangsmåde, eller bare har et script liggende. Alle inputs omkring dette er mere end velkomne.
Avatar billede cygnet Praktikant
16. april 2010 - 09:09 #1
Hej Brian,

Der findes en række variabler der er mulighed for at trække ud i step 4, så du kommer helt uden om denne problemstilling.

http://help.dandomain.dk/Webshop6/DK/HTML/Variabler_for_Bestil_step_4.htm

Dem kan du smide ind i kodefeltet og dermed lave den opbygning du her ønsker.

Hvis du har brug for konkret hjælp så hjælper jeg gerne, bare smid en e-mail til ks@cygnet.dk du kan læse lidt mere om evnerne her: www.cygnet.dk

God arbejdslyst med det.

Kristian Sørensen
Avatar billede brian0905 Nybegynder
18. april 2010 - 09:08 #2
Tak for løsningen, nu havnede jeg i et andet problem. Jeg vil som sagt gerne lave den her tracking af id og pris. Samtidig vil jeg have sorteret de ordre ud som kun "stammer" fra min affiliate side, jeg har forsøgt at placere en cookie i browseren, men den får jeg ikke med tilbage når jeg kalder mit tracking script, som her:

<script type="text/javascript" src="http://mintracking.dk/track.aspx?data=5;25,95" ></script>

Hvordan løser man det? og er det virkeligt nødvendigt at lave det forklædt som et javascript?
Avatar billede cygnet Praktikant
18. april 2010 - 17:08 #3
Hej Brian,

Forstår ikke helt konkret dit problem.

Men er det ikke blot inden den besøgende kommer ind på siden at lade dem gå igennem mintracking.dk og der lave denne cookie. Det virker fint for andre kunder vi har lavet lignende løsninger. Alternativt kan du jo også placerer en iframe.

Håber det lykkedes for dig.

God arbejdslyst.
Avatar billede brian0905 Nybegynder
18. april 2010 - 17:57 #4
Jeg placerer selv en cookie, så den del er der ingen problemer i. Jeg placerer cookien når brugren åbne min side, og så spørger jeg på om cookien eksisterer når scriptet kalder tilbage fra ordrekekræftelsen. Dette ser ud til at fungere nu (lokalt, mender er heller ikke nogle problemer,da det er samme domæne).

Så langt så godt.

Problemet kommer nu når jeg står på ordrekekræftelsen og kalder min log.aspx side fra et javascript(som vist ovenover), der kommer det ikon nede ibunden med øjet, der etyder at den har blokeret min cookie. Det vil en iframe heller ikke løse da det er tredjeparts cookies, ligesom den jeg forsøger at placere/kalde op til.

Jeg ved der er andre der har gjort dette og jeg kan simpelthen ikke se hvordan det kan lade sig gøre. Jeg er ved at blive sindsyg over hvad der på papiret synes at være et simpelt problem.
Avatar billede brian0905 Nybegynder
18. april 2010 - 19:11 #5
Opdatering: Jeg må leve med at den viser "øjet" jeg kan ikke få den til at lade være (der skal sikkert laves en P3P policy  og det er vist for meget at gøre ud af det). Nu har jeg hul igennem mellem min side, destinationsshoppen og tilbage til m in opsamlingsside. problemet er så at min cookie ikke kommer med når jeg kører mit script. Min test:

bool hasCookie= Request.Cookies["mitCookieNavn"] != null ? true : false;

returnerer altid false.