Avatar billede Babemussie Nybegynder
15. april 2010 - 21:09 Der er 6 kommentarer

Ingen netværk fundet

SONY VAIO PCG-41112M Windows 7

Jeg har den sidste måned været tilkoblet en router og haft internet adgang uden problemer. Da nettet var ufatteligt langsomt en dag, valgte jeg at deaktivere "trådløs netværksforbindelse" for derefter at aktivere det igen.

Mit problem er nu, at jeg på ingen måde kan komme på nettet igen.
Når jeg trykker på netværksikonet nede i proceslinjen viser den ingen tilgængelige netværk - det kan bare ikke passe! Jeg bor i en lejlighed, hvor alle andre kan komme på, og der vises endda andre tilgængelig netværk i området.

Jeg har tjekket ALT (tror jeg), men forhåbentlig er der en mindre detalje jeg har glemt?

- Min knap på forsiden af computeren, som tillader wireless connection er ON
- Jeg har tjekket om det kunne være noget med netværkskortet - men ifølge en enhedsstatus dette virker korrekt.
- Når jeg laver en fejlfinding af netværk, er resultatet "Problemet blev ikke identificeret under fejlfindingen".

Kan nogen hjælpe?

På forhånd tak
Avatar billede kimtheman Novice
15. april 2010 - 21:31 #1
Så det du siger er:
At din computer kan se andre trådløse netværk i omegnen. Men ikke dit eget trådløse net?
Og andre folk i lejligheden kan godt finde "dit" trådløse net og gå på det på deres computere?
Avatar billede Babemussie Nybegynder
16. april 2010 - 11:37 #2
Min computer kan INGEN netværk se (da jeg var koblet op på mit eget netværk før, kunne jeg også se andre netværk i omegnen). Andre folk i lejligheden kan godt finde "mit" trådløse net (+ andre i omegnen) og gå på det.
Avatar billede kimtheman Novice
16. april 2010 - 11:57 #3
Ja så der er ingen tvivl om at at fejlen er på din Pc. Enten fordi du via knap på Pc har slukket det trådløse netkort (som du har tjekket). Eller nogen andet.

Har netkortet fået en ny Ip efter du deaktiveret det?

Hvis du går ind i din netværksforbindelse og højreklikker på den og trykker på status hvad står der så?
Avatar billede Babemussie Nybegynder
16. april 2010 - 15:04 #4
Hvordan kan jeg se, om netværkskortet har fået ny IP?

Når jeg går ind i netværksforbindelser og højreklikker kan jeg ikke trykke på status - det er sådan skrevet med grå, hvorimod jeg godt kan trykke på deaktiver, opret/afbryd forbindelse (her vises så ingen tilgængelige netværk), omdøb, egenskaber osv.

Når jeg foretager mig en netværksdiagnostering siger den, at der ingen problemer blev fundet. Klikker jeg så på "vis detaljerede oplysninger" så blev der fundet et problem - der står:

Fundne problemer
Trådløs kommunikation er slået fra - Registreret
Slå trådløs kommunikation til - Ikke kørt
Brug knappen på forsiden af computeren, eller brug funktionstasterne, hvis de er tilgængelige, til at aktivere trådløs kommunikation på computeren

Jeg har tændt og slukket for trådløs kommunikation på forsiden af computeren flere gange, men uden held. Mht funktionstasterne - kan det hjælpe? Dog aner jeg ikke hvordan jeg bruger dem, til at slå trådløs kommunikation til

håber du kan hjælpe
Avatar billede kimtheman Novice
18. april 2010 - 21:55 #5
Virker det ikke nu?
Avatar billede kimtheman Novice
20. april 2010 - 18:40 #6
Hvis det virkede (Som jeg tror da du pludselig ikke ikke har brug for hjælpen mere og vi ikke ser dig herinde), må du da gerne lige give den tilbagemelding.