Avatar billede meganight Nybegynder
14. april 2010 - 14:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tvinge Decimal på tal

God eftermiddag.

Jeg sidder og skal hive nogle Karakterer ud af en Oracle database, som bliver et sammenlagt gennemsnit ud fra alle på den retning.
Karakterene bliver gemt som en String, og det laver jeg om med en to_number sådan her.

AVG(to_number(replace(adgexkvotient,',','.'), '999D99', ' NLS_NUMERIC_CHARACTERS = ''.,'' ')) AS GennemsnitsKarakter

Problemet er nu at jeg for tal som 6,48636364 og 10,0852459.
Det skal laves om til henholdsvis 6,5 og 10,0.
Gør jeg det med en CAST("Alt det ovenover") as Decimal(9,1) for jeg genskevist 6,5 men desværre 10 i stedet for 10,0.

Håber jeg har forklaret mit problem ordenligt.
Venlig Hilsen
Christian Kristensen
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2010 - 15:13 #1
Ingen mulighed for at lade den applikation som udfoerer SQL lave den formatering?
Avatar billede meganight Nybegynder
14. april 2010 - 15:19 #2
Kunne den teknisk set godt, men havde håbet løsningen kunne laves i mit SQL udtræk.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2010 - 15:24 #3
Har du proevet at formatere tallet til tekst med TO_CHAR funktionen?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2010 - 15:38 #4
TO_CHAR(udtryksomertal, '99.9')
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2010 - 15:38 #5
Men jeg mener stadigvaek ikke at SQL er det rette sprog til formatering.
Avatar billede meganight Nybegynder
14. april 2010 - 15:43 #6
To_Char fungere, men kan godt se det nok ikke er den bedste løsning.
Skriver det nok om i Koden, når det passer tidsplanen.

Men tak for hjælpen i hvert fald.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2010 - 15:47 #7
saa smider jeg et svar
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2010 - 15:51 #8
Har du prøvet at skrive 99D09 i stedet for? Et 9 betyder ciffer, hvis nødvendigt. Et 0 i formatstrengen betyder at der skal skrives en værdi.
Avatar billede meganight Nybegynder
14. april 2010 - 15:59 #9
Ja jeg regnede den selv ud.
Men tak :D