14. april 2010 - 11:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Genopslag: ...\Temp\* + ...\Temporary Internet Files\* oprydning på ALLE profiler

Genopslag af http://www.eksperten.dk/spm/906676

...\Temp\* + ...\Temporary Internet Files\* oprydning på ALLE profiler
Typisk under XP; men gerne kompatibelt med Vista/WIN7.

Søger en util som fra kommandolinien kan slette indholdet (filer + evt. mapper) i

%SYSTEMDRIVE%\Documents and Settings\*\Lokale indstillinger\Temp
%SYSTEMDRIVE%\Documents and Settings\*\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files
%SYSTEMDRIVE%\Windows\Temp

Men for ALLE profiler på en given PC.
Hvis en eller flere filer/mapper er låst, skal den ikke gå istå men bare springe over.
Skal helst også virke hvis OS ikke er på C:\ , derfor bruges variblen %SYSTEMDRIVE% .
Skal også kunne gøres 'remote' over LAN; gerne efter samme smarte princip som ved
http://www.eksperten.dk/spm/906569

*.CMD
*.VBS
*.EXE

Hvad ka' I byde på / forslag ???
Avatar billede bertelbrander Novice
17. april 2010 - 22:16 #1
Jeg kan godt prøve at finde en løsning, men der kommer til at gå et par dage. Jeg vender tilbage.
17. april 2010 - 22:29 #2
Fint nok...

For en go' ordens skyld; jeg har også forespurgt andre (steder) ...
Avatar billede azerty Juniormester
18. april 2010 - 20:31 #3
Som en behjertet, men interesseret amatør prøver jeg lige igen, karise_larry:

Hvad med:

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070822185707AAdHQPY

Kan det bruges til noget?
18. april 2010 - 20:44 #4
<azerty>: Har først seriøs mulighed for at afprøve i løbet af ugen...
24. april 2010 - 23:11 #5
Foreløbig afprøvning/status:

En DOIT.CMD fil indeholdende (én lang linie) ->

for /d %%i in ("c:\documents and settings\*") do for /d %%j in ("%%i\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\*") do del "%%j\." q

gør sådan set det ønskede mht \Temporary Internet Files\ ; men sletter dog kun 'løse' filer der, ikke (under)mapper [T3AK1JC6] ell. lign. Det kunne også være 'nyttigt' ...
24. april 2010 - 23:21 #6

for /d %%i in ("c:\documents and settings\*") do for /d %%j in ("%%i\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\*") do del "%%j\." q

for /d %%i in ("c:\documents and settings\*") do for /d %%j in ("%%i\Local Settings\Temp\*") do del "%%j\." q

napper også lokale TEMP filer for alle brugere...
Avatar billede bertelbrander Novice
25. april 2010 - 01:33 #7
På vista og 7 og hedder mappen "Users" ikke "dokuments and settings", så du kan måske bruge følgende til at finde alle brugernes mapper:

@echo off
setlocal
for /F "tokens=1,2 delims=\" %%I in ("%userprofile%") do @set BEGINPATH=%%I\%%J

for /F "delims=;" %%I in ('dir /B /R %BEGINPATH%') do @call :Process "%%I"
goto :eof

:Process
pushd "%BEGINPATH%\%~1">null 2>&1
if errorlevel 1 goto :eof
popd
echo %BEGINPATH%\%~1

Den første del skulle gerne finde "C:\users" eller "D:\dokuments and settings", afhængig af drev og Windows version.

Den næste del skal finde alle brugere, hvilket besværliggøres af at der er symbolske links. Jeg kan ikke huske om dir kommandoen har en /R switch på XP og jeg har ikke pt. adgang til en XP maskine.

Under :Process kan du indsætte den kode der skal fjerne filerne. Den første del checker om det er en mappe (/bruger) eller om det er en fil.

Det ville være rart om experten.dk igen begyndte at sende emails ud regelmæssigt...
25. april 2010 - 09:54 #8
(Jeg har fået E. E-mail pænt regelmæssigt...)
02. maj 2010 - 00:40 #9
Jeg har ikke 'glemt' denne, men har bedst mulighed for at teste/afprøve i hverdagene ...

Skal også have arrangeret at kunne gøre det "remote" på en anden PC; efter samme princip som vist ved nævnte http://www.eksperten.dk/spm/906569

---

<bertelbrander>: Du må gerne *S* bygge videre på #7, så jeg får det 'serveret' ?

Eller baseret på et *.VBS Script ?
20. maj 2010 - 12:25 #10
Well - I har vist 'glemt' mig *S*

Efter lidt klippe/klistre/hugge fra her og der endte det med denne kode:

@echo off
REM
REM DelTempALL.cmd
REM

if "%1" == "/?" goto HELP
if "%1" == "/h" goto HELP

if NOT "%1"=="" goto REMOTEPC

:LOKALPC
set PC=%COMPUTERNAME%
goto DOIT

:REMOTEPC
set PC=%1
goto DOIT

:DOIT
ping -n 1 %PC% >nul
if errorlevel 1 goto NO_PING

rmdir /Q /S \\%PC%\c$\WINDOWS\TEMP\ >nul

for /d %%i in ("\\%PC%\c$\documents and settings\*") do for /d %%j in ("%%i\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\*") do (rmdir /S /Q "%%j\.")

for /d %%i in ("\\%PC%\c$\documents and settings\*") do for /d %%j in ("%%i\Lokale indstillinger\Temp\*") do (rmdir /S /Q "%%j\.")

Goto END

:HELP
echo.
echo Sletter diverse Windows TEMP mapper
echo samt
echo Alle brugerenes Profil TEMP mapper/filer + "Midlertidige Internet Filer" ...
echo.
echo DelTEMP.cmd [PCNUMMER]
echo DelTEMP.cmd
echo.
goto END

:NO_PING
echo Computer %PC% blev ikke fundet...
goto END

:END

Foreløbig 'øremærket' til
XP DK (forventet instaleret på C:\Windows\...)

Kan finde på at brokke sig over visse filer den ikke ka' slette, da de er ibrug...

---

Det kunne så være lækkert med en *.VBS udgave af samme ?
28. maj 2010 - 20:36 #11
... dette spm. er vist 'død' ?

Vil implicerede parter lægge [svar] for venlig deltagelse ?