Avatar billede JacobKLemming Nybegynder
13. april 2010 - 11:19 Der er 3 kommentarer

Mangler ideer til løsning af en fejl ved dannelse af nye menupunkter når excel åbnes

Hej Fora

Jeg kører to computere og på den ene er min Excel begyndt at fejle når jeg åbner. Jeg kan åbne Excel ved at klikke mig igennem et par fejlmeddelser, men så kommer min dataadgangsmenu via en XLA ikke op at køre. Fejlen er følgende:

'Run-time error '-2147467259 (800040056)'
Ved nogen noget om denne fejl?

Min bagved liggende kode i min dataadgangs XLA er:
---------------------------------------------------------------Dim mnuMain As CommandBarControls      'Excel-menulinien
Dim mnu As CommandBarPopup              'Database-menulinien
Set mnuMain = Application.CommandBars("Worksheet Menu Bar").Controls
Set mnu = mnuMain.Add(msoControlPopup, , , 10, True)
mnu.Caption = "Nyt menupunkt"
---------------------------------------------------------------
Koden fejler på linie 3 "Set mnu = ..." hvor den prøver at sætte menu punktet ind i min menubar.

Al hjælp bliver værdsat rigtig meget jeg overvejer lige nu om jeg skal tage et nyt image efter at jeg har genstartet min PC og dernæst lavet en "verify" op Excel uden held.

På forhånd tak!
Avatar billede jlemming Nybegynder
13. april 2010 - 11:49 #1
Ja, du har nok ret i at det er en fejl i excel installationen, prøv ar reparer den med installation.

Har prøvet din kode, virker fint.
Jeg bruger dog en kode der ser således ud:

Set cbMenu = Application.CommandBars(1).Controls.Add(msoControlPopup, , , , True)

    With cbMenu
        .Caption = "*** TT"
        .Tag = "Tips & Tricks"
        .BeginGroup = True
    End With
Avatar billede jokerper Nybegynder
13. april 2010 - 11:52 #3
Sorry, forkert spørgsmål.