Avatar billede dehdar Nybegynder
13. april 2010 - 10:23 Der er 1 løsning

ASP.NET hvordan tilføjer jeg .NET dll?

Hej, jeg har et ganske simpelt problem. Jeg har oprettet et ASP.NET projekt. Jeg laver frontend og codebehind i samme fil. Jeg har en .cs fil og .dll fil, som indeholder noget kode jeg vil genbruge. Hvordan tilføjer jeg disse til mit projekt og referer til dem?

Jeg har prøvet følgende:

<%@ Page Language="C#" %>
<%@ Import Namespace="Lommeregner" Assembly="Lommeregner" %>

DLL'en hedder Lommeregner.dll og namespacet hedder Lommeregner.

Når jeg så i mit script tag forsøger at oprette en instans af de klasser jeg har i min lommeregner namespace, så får jeg fejlmeddelelsen:

Error    2    The type or namespace name 'lommeregner' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

På forhånd tak
Avatar billede dehdar Nybegynder
13. april 2010 - 10:35 #1
ahhhhhhhhh fandt ud af det.

<%@ Import Namespace="mitNamespace" %>  er nok, hvis man husker hvad namespacet egentlig hedder :)

Beklager spam