Avatar billede sasi Nybegynder
12. april 2010 - 20:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdater kommentar uden at refresh hele siden

Hej , jeg har fundet koden til at opdater kommentar uden at refreshe hele siden, det virker også fint med enkelt input felt der hedder message i form, men jeg vil gerne have en input felt mere der hedder navn i form. Hvordan skal koden ændres?

<html>
<head>
<script type="text/javascript">

function getMessageResponse(str)
{
var xmlHttp;
try
{
// Firefox, Opera 8.0+, Safari
xmlHttp=new XMLHttpRequest();
}
catch (e)
{
// Internet Explorer
try
{
xmlHttp=new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");
}
catch (e)
{
try
{
xmlHttp=new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
}
catch (e)
{
alert("Your browser does not support AJAX!");
return false;
}
xmlHttp.onreadystatechange=function()
{
if(xmlHttp.readyState==4)
{
document.getElementById('response').innerHTML=xmlHttp.responseText;
document.myform.message.value = '';
}
var url="new.php";
url=url+"?message="+str;
url=url+"&sid="+Math.random();
xmlHttp.open("GET",url,true);
xmlHttp.send(null);
}
</script>
</head>
<body>

<form method="POST" name="myform" id="myform" onSubmit="return false;">
<input type="text" name="message"> <input value="Post!" type="submit" onclick="getMessageResponse(document.myform.message.value);">
</form>

<div id="response" name="response">Response will be placed here on submit.</div>

</body>
</html>

//new.php

<?php
if(isset($_GET['message'])) {

/* this code is missing all error/sanity checks. Just a quick and dirty
* example of inserting a record and echoing the complete table back.
*/
//Connect
$con = mysqli_connect("localhost", "demo", "demodemo", "demo");

//Set the message variable that we will insert into the database.
$message = mysqli_real_escape_string($con, $_GET['message']);

//Set up and execute the insert query.
$insertquery = "insert into demotbl(descr) values('$message')";
mysqli_query($con, $insertquery);

//Set up and execute the select query to return all the values including
//the new one.
$selectquery = "select * from demotbl order by demo_pk";
$result = mysqli_query($con, $selectquery);

//echo the results from the select query
while ($row = mysqli_fetch_assoc($result)) {
echo $row["demo_pk"] . " " . $row["descr"] . "<br />";
}
//Free result and close connection.
mysqli_free_result($result);
mysqli_close($con);
}
?>
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
14. april 2010 - 10:45 #1
Jeg går udfra at demotbl har en kolone som hedder navn.

<html>
<head>
<script type="text/javascript">

function getMessageResponse(str,navn)
{
var xmlHttp;
try
{
// Firefox, Opera 8.0+, Safari
xmlHttp=new XMLHttpRequest();
}
catch (e)
{
// Internet Explorer
try
{
xmlHttp=new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");
}
catch (e)
{
try
{
xmlHttp=new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
}
catch (e)
{
alert("Your browser does not support AJAX!");
return false;
}
xmlHttp.onreadystatechange=function()
{
if(xmlHttp.readyState==4)
{
document.getElementById('response').innerHTML=xmlHttp.responseText;
document.myform.message.value = '';
document.myform.navn.value = '';
}
var url="new.php";
url=url+"?message="+str;
url=url+"&navn="+navn;
url=url+"&sid="+Math.random();
xmlHttp.open("GET",url,true);
xmlHttp.send(null);
}
</script>
</head>
<body>

<form method="POST" name="myform" id="myform" onSubmit="return false;">
<input type="text" name="navn">
<input type="text" name="message">
<input value="Post!" type="submit" onclick="getMessageResponse(document.myform.message.value,document.myform.navn.value);">
</form>

<div id="response" name="response">Response will be placed here on submit.</div>

</body>
</html>

//new.php

<?php
if(isset($_GET['message'])) {

/* this code is missing all error/sanity checks. Just a quick and dirty
* example of inserting a record and echoing the complete table back.
*/
//Connect
$con = mysqli_connect("localhost", "demo", "demodemo", "demo");

//Set the message variable that we will insert into the database.
$message = mysqli_real_escape_string($con, $_GET['message']);
$navn    = mysqli_real_escape_string($con, $_GET['navn']);

//Set up and execute the insert query.
$insertquery = "insert into demotbl(descr,navn) values('$message','$navn')";
mysqli_query($con, $insertquery);

//Set up and execute the select query to return all the values including
//the new one.
$selectquery = "select * from demotbl order by demo_pk";
$result = mysqli_query($con, $selectquery);

//echo the results from the select query
while ($row = mysqli_fetch_assoc($result)) {
echo $row["demo_pk"] . " " . $row["descr"] ." " . $row["navn"] . "<br />"  ;
}
//Free result and close connection.
mysqli_free_result($result);
mysqli_close($con);
}
?>
Avatar billede sasi Nybegynder
14. april 2010 - 17:04 #2
virker ikke, kan ikke trykke submit, men du har fat i noget.Ved at ændre url=url+"&navn="+navn; til url=url+"&navn="+str;, kan jeg trykke submit, men man får navn i begge $_GET['message']; og $_GET['navn'];
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
14. april 2010 - 18:14 #3
Det lyder som om du bare har rettet i din kode.
Så vil jeg tror at du mangler noget.
Du skal i hvert fald ikke ændre navn til str.
For så for du message 2 gange.
Kan det tænkes at du mangler at ændre knappen?
<input value="Post!" type="submit" onclick="getMessageResponse(document.myform.message.value,document.myform.navn.value);">

Der er nu 2 parametre og ikke et.

Jeg har lavet en test side og den virker fint.

Du kan evt. poste din kode igen.
Avatar billede sasi Nybegynder
14. april 2010 - 21:40 #4
Det virker jo fint :-) , det er bare mig der har overset ændring topen af javascript. Tak for hjælpen :-)
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
14. april 2010 - 21:54 #5
Super :)