Avatar billede rudimeyer Nybegynder
12. april 2010 - 14:58 Der er 2 kommentarer

IP adresse er utilgængelig i perioder

Jeg mangler løsnings eller test forslag til følgende problem:

I et netværk med ~30 clienter (blandet linux/mac/windows) koblet til 2 switche forbundet med en tredje switch opstår følgende:

En enkelt ip (192.168.10.13) bliver periodisk utilgængelig i perioder fra 1 time til 1 dag (ca.). Den er kun utilgængelig fra 1-3 clienter af gangen, resten har forbindelse.
Der er intet mønster i hvilke clienter der er ramt.

De er alle sat op til samme router (192.168.10.1) - også når fejlen opstår (med tanke på DHCP problemer)

Hvad kan dette skyldes?  Eller hvad kan man undersøge for at få mere klarhed over problemet?

På forhånd tak
Avatar billede osdata Nybegynder
12. april 2010 - 17:11 #1
Hvad har du prøvet af fejlfinding?
Her tænker jeg på tænd/sluk af switche m.v.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede rudimeyer Nybegynder
14. april 2010 - 14:47 #2
Jeg har prøvet mig frem med at:

Sætte anden PC til samme stik: Ny PC kan god få forbindelse.
Flyttet PC til anden switch: Stadig ingen forbindelse.
Skift af kabel.

Det at fejlen opstår periodisk gør det svært at få præcise erfaringer.