Avatar billede SilenceWar Nybegynder
11. april 2010 - 22:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASP: Update Dato + tid

Hej Eksperter

Jeg har nu brugt en del timer - og mange forskellige metoder på, at prøve at opdatere min database med tid.

Det jeg egentlig vil er, at opdatere tiden i en kolonne i databasen samtidig med, at den tid jeg opdaterer bliver en vis periode der bliver lagt oveni i "Now" tiden..

Ved ikke om I forstår - men her er hvad jeg i hvert fald har prøvet.. :)

<%
strNow = Year(Now()) & "-" & Month(Now()) & "-" & Day (Now()) & " " & Hour(Now()) & ":" & Minute(Now()) & ":" & Second(Now())
strSQLOnlineMovement = "Update worktasks set "
strSQLOnlineMovement = strSQLOnlineMovement & "completetime = '" & strNow & "'"
Net.Execute(strSQLOnlineMovement)
%>

(Denne metode nåede jeg frem til efter 100 andre forsøg.)
- Håber I nogenlunde kan tyde hvad det er jeg gerne vil frem til?
Avatar billede SilenceWar Nybegynder
11. april 2010 - 23:04 #1
Og nåår ja..
I koden

strSQLOnlineMovement = strSQLOnlineMovement & "completetime = '" & strNow & "'"

Har jeg prøvet forskellige former for: Dateadd("n", 30, now) i stedet for: strNow..
- Den der kode opdatere databasen korrekt med NOW tiden. Men hver gang jeg tilføjer Dateadd() laver den fejl som denne:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-5.0.77-log]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''11-04-2010 23:33:57'' at line 1

/dk/Building/Palads.asp, line 53
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2010 - 23:06 #2
hent NOW()
kald DATEADD
lave strNow udfra den modificerede tid
Avatar billede SilenceWar Nybegynder
11. april 2010 - 23:11 #3
Hvordan helt præcist?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2010 - 23:38 #4
prøv:

<%
t = Now()
t = DateAdd("n", 30, t)
strNow = Year(t) & "-" & Month(t) & "-" & Day (t) & " " & Hour(t) & ":" & Minute(t) & ":" & Second(t)
strSQLOnlineMovement = "Update worktasks set "
strSQLOnlineMovement = strSQLOnlineMovement & "completetime = '" & strNow & "'"
Net.Execute(strSQLOnlineMovement)
%>
Avatar billede SilenceWar Nybegynder
11. april 2010 - 23:40 #5
Det jeg fik med af dit svar var en kode der endte sådan:

<%
strNow = dateadd("n", 30, now)
strUpdate = "UPDATE worktasks SET completetime="& strNow &""
net.execute(strUpdate)
%>

Hvilket giver:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-5.0.77-log]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '00:09:39' at line 1

/dk/Building/Palads.asp, line 52

??
Avatar billede SilenceWar Nybegynder
11. april 2010 - 23:40 #6
2 sek.
Avatar billede SilenceWar Nybegynder
11. april 2010 - 23:42 #7
Tak skal du have!
- Lige et svar og pointene er dine.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2010 - 23:50 #8
kommer her