Avatar billede alext Nybegynder
11. april 2010 - 22:56 Der er 11 kommentarer

Slet liner i .txt ved hjælp af .bat

Hej.
Jeg har en text fil hvor jeg skal slette de 2 første liner hved hjælp af en bat fil.
Jeg har søgt rundt på nettet men har ikke helt kunne finde noget der virker.

Håber i vil hjælpe
Hilsen
Alex
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2010 - 23:03 #1
Drop .BAT og brug en .VBS !

infnam = WScript.Arguments(0)
outfnam = WScript.Arguments(1)
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set inf = fso.OpenTextFile(infnam)
Set outf = fso.CreateTextFile(outfnam)
dummy = inf.ReadLine
Do While Not inf.AtEndOfStream
  line = inf.ReadLine
  outf.WriteLine line
Loop
outf.Close
inf.Close
Set outf = Nothing
Set inf = Nothing
Set fso = Nothing
Avatar billede bertelbrander Novice
11. april 2010 - 23:14 #2
Du burde kunne bruge noget i stil med nedenstående. Der kan være problemer med specialtegn, men det finder vi nok også en løsning på.

@echo off
if [%1]==[] echo You must specify a filename &goto :eof
setlocal
set /A Counter=0
for /F "tokens=*" %%I in ('type %1') do @call :Process "%%I"
goto :eof

:Process
set /A Counter=%Counter%+1
if %Counter% LSS 3 goto :eof
echo %~1
Avatar billede alext Nybegynder
11. april 2010 - 23:33 #3
arne_v: Det skal være .bat da det er i dos :)

bertelbrander: jeg har set på det og den melder fejl: %%I var ikke ventet på dette tidspunkt.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2010 - 23:36 #4
DOS 6.22 ??
Avatar billede bertelbrander Novice
11. april 2010 - 23:39 #5
Hvilken "DOS" kører du det på?

Prøv at fjerne "@echo off" og kør bat-filen på en lille fil, for at se hvor det går galt. Hvad står der i den linie der har problemer?
Avatar billede bertelbrander Novice
11. april 2010 - 23:43 #6
Jeg tvivler på at det vil kunne virke på DOS 6.22, eller at det er muligt at gøre med standard programmer på DOS 6.22.
Avatar billede alext Nybegynder
11. april 2010 - 23:55 #7
Det er ver. 6.1.7600 men det er windows pe

Det hjælper heller med echo off men har også lige set at den tror mit fil navn "model2.txt" er en komando
Avatar billede bertelbrander Novice
12. april 2010 - 00:03 #8
Det løser ikke problemet at slette "@echo off", men du burde kunne se hvad der går galt.

Hvad mener du med at den tror at "model2.txt" er en kommando?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2010 - 00:11 #9
Windows 7 kan koere VBS
Avatar billede alext Nybegynder
12. april 2010 - 20:45 #10
Det er ikke helt Windows 7. Det er windows PE og den har ikke vbs.. men ellers tak for hjælpen jeg fik det løst :)
Avatar billede bertelbrander Novice
14. april 2010 - 23:19 #11
Gad vide om eksperten.dk nogensinde kommer til at sende emails ud regelmæssigt igen. De sidste par år har det været helt tilfældigt om man får en email ved ny indlæg...

Men rart at du fik det til at virke, hvad gjorde du?