Avatar billede evilhomer15 Praktikant
11. april 2010 - 19:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tid til at ændre modem?

Jeg har haft denne problem i noget tid, internettet virkede uden problemer i lang tid, så skete det en par gange om ugen, og nu sker det op til flere gange i timen.
Internettet afbryder sig selv midt i det hele og virker kun igen efter at man har genstartet routeren.
Det virker ikke at "Disable" og "reenable" den under internetindstillinger.
Den sender og modtager stadigvæk signaler, men meget svagt, indtil routeren genstartes.

Jeg har prøvet at købe ny router, men det hjælper ikke.
Jeg bruger modem, som er forbundet til 3 computere. Når internettet afbrydes, så sker det på alle tre.

Jeg har prøvet:
ipconfig /flushdns
ipconfig /release > ipconfig /renew
at ændre ved routerens indstillinger i 192.168.2.1 samt sat den til default
at ændret ved ICS i Services (ctrl shift esc -> servives)
og ændre ved firewall indstillingerne i flere forskellige firewalls.
Jeg har prøvet at downloade det nyeste firmware til routeren.
Jeg har prøvet at ændre nogle ting i regedit, som var anbefalet til tilfælde som disse, uden hjælp.

Så mit spørgsmål er - er det tid til at skifte modemet, nu, da det er sandsynligvis er årsagen til denne pine?
Avatar billede besle Nybegynder
11. april 2010 - 19:29 #1
1. Er det trådløs eller via kabel?

2. Hvor gammel er Routeren?

3. Du er sikker på at det ikke er udbyderens fejl?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2010 - 19:38 #2
Kan du give mig en god forklaring på hvorfor vi skal hjælpe dig, når du behandler os på denne måde:http://www.eksperten.dk/spm/905649
Du gider jo ikke engang at svare på dem der bruger til på at hjælpe dig. Du har en masse spørgsmål som ikke er lukket, og næsten ligeså mange poits ude som du har på kontoen.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2010 - 20:13 #3
jeg kender en, hvor det var ustabil strømforsyning til router, der lavede fejl på samme måde.
Tjek, at dine stikkontakter er ok - ikke noget med samledåser fra sidste årtusinde.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
11. april 2010 - 20:30 #4
@ besle:
1: modem -> router -> pc'er via kabel
2: Denne router er nogle år gammel, men den nye router, som jeg havde købt, have samme symptomer
3: Jeg har sendt en e-mail til udbyderen, dbnet.dk, for at tjekke om det er dem, modemet, eller noget helt tredje.

@ 220661:
Jeg havde helt glemt om den tråd, faktisk. Selvom jeg forstår din reaktion, så accepterede jeg alle "svar" som kom ind, selvom nogle af dem ikke kunne bruges. Og hvad mener du med at lukke spørgsmål - jeg har søgt om dette mange gange, men kunne ikke finde nogen "luk" eller "lås emne" etc. knap. Hjælp er meget værdsat af mig, og tro ikke, at jeg ignorerer nogen. Nogle emner er bare ikke til nogen gavn, og brugerne kommer ikke med en svar, så jeg kan udløse points.
Og er det ikke lige meget, hvor mange points jeg har ude?

@ claes57:
Det er en absolut mulighed, som jeg overhovedet ikke har tænkt over! Jeg afprøver straks denne mulighed, og reporterer med resultater.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2010 - 21:48 #5
Nej det er ikke lige meget hvor mange point du har ude. Du sender de forkerte signaler på den måde. Man får nemlig det indtryk, at du i bund og grund er ligeglad med det. Men det står der mere om i faq.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
11. april 2010 - 22:24 #6
Jammen okay, havde slet ikke regnet med, at der var en så stærk vilje fra brugerne af sitet om kontrol - jeg har opdateret mange af mine spørgsmål med svar eller henvisninger til de folk, som har hjulpet.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2010 - 15:53 #7
Det er positivt du er gået i ganng med det. Husk at følge op på de svar der kommer så spm bliver grønne. Håber for dig du får løst dit problem i denne tråd også.

Hvis du monterer computer nr 1 (der hvor udstyret står) direkte til modemmet, falder internettet så også ud?
Hvis ikke pc står i nærheden af modem, må du bruge en forlængerledning. Ved at prøve dette kan vi se om det er router der laver ballade. Falder det stadig ud, kan det være signaet fra udbyder er fyldt med støj. Har du bredbåndstelefoni?
Hvis ikke er der støj på telefon, når du ringer?
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
12. april 2010 - 19:03 #8
Tak for de gode råd - men det ser faktisk ud til, at det varm som claes forudså, da jeg ikke har haft nogle internetafbrydelser siden jeg udskiftede PSU til router.
Jeg har faktisk prøvet at sætte modem til bærbar, og ja, internettet er ikke-eksisterende  hvis den er direkte tilsluttet modemet. - Der er ikke nogen støj over telefonen.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
15. april 2010 - 23:15 #9
At erstatte PSU hjalp meget, men det underlige er, at den 2 dage i træk afbryder sig selv om aftenen. Igår viste den en error i event log, men i dag intet.

Name resolution for the name www.arenajunkies.com timed out after none of the configured DNS servers responded.
- det var, hvad error'en var igår. Igår var det 22:28 og idag ca. 23:02
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
19. april 2010 - 17:52 #10
Ingen afbrydelser i et stykke tid. Kom med svar, claes :)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2010 - 12:57 #11
ok...