Avatar billede maabjerg Nybegynder
11. april 2010 - 15:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor bliver min <div> ved med at rykke alting ned af?

Hej Eksperter

Jeg er igang med at lave en søgefunktion ala. den på facebook. I ved den i søgefeltet i toppen.

Men af en eller anden grund, så rykker min <div>, som kommer frem med søgeresultater mens man skriver, alting ned af på siden.

min css for den er:

#siteSearchResultContainer
{
width:156px;
background-color:#FFFFFF;
height:150px;
z-index:5;
border:1px solid #78a22e;
position:relative;
top:35px;
left:71px;
}

og jeg har min div placeret lige efter mit <input> felt.

Nogen der kan hjælpe mig her?

På forhånd tak! :)
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2010 - 15:16 #1
en div er en block-element og vil derfor fylde ud i fuld bredde og højde svarende til indholdet - så det lyder meget rigtigt det der sker. Men det er lidt svært at forestille sig umiddelbart, så prøv evt at komme med et link.
Avatar billede maabjerg Nybegynder
11. april 2010 - 18:10 #2
Det lykkedes mig at få det til at virke.. - så nevermind og tak for hjælpen ellers :)

Jeg satte bare position til absolute, af en eller anden grund har jeg bare tænkt på at når man sætter et objekt til absolute, at det så ryger væk fra dens placering, men gør den ikke, medmindre man sætter left:0px; og top:0px;..

Så det kører nu :)

Jeg lukker.
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2010 - 18:25 #3
nu havde du jo i dit spm heller ikke absolut positionering - men lige præcis det du har "fundet ud af" nu er det jeg svarer; din div opførte sig som det skulle, nemlig som et block-element...