Avatar billede mandarinen Praktikant
10. april 2010 - 13:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværksdisk i win 7

Hej Eksperter!

Jeg har 3 maskiner på mit netværk. En XP, En Vista og en Win 7.

Jeg har også to netværsdiske på mit netværk. Det er to forskellige netværksafspillere.

Mit problem er, at jeg ikke kan se de 2 netværksdiske fra min Win 7 maskine. De to andre (XP og Vista) går det fint med. Den ene af netværskdrevene står som en medie enhed, men jeg kan ikke skrive til den, og ikke hente filer.

Nogen der har en god ide til indstillingen af WIN 7 maskinen?
Avatar billede amite Mester
10. april 2010 - 17:11 #1
Hmm...det er sikkert nogle sikkerhedsregler som driller. Prøv at åben kontrol panelet på din W7 og derefter "Administrative Tools"

1. Local Security Policy
  2. Local Policies
      3. Security Options
        4.a. Network security: LAN Manager authentication level
            -> Vælg "Send LM & NTLM responses - use NTLMv2..osv."

        4.b. Minimum session security for NTLM SSP
            -> fjern flueben i "Require 128-bit encryption"
Avatar billede mandarinen Praktikant
10. april 2010 - 18:40 #2
Tak for dit input!

Under "administration" (som jeg kan se at dette punkt hedder på dansk) er der ikke noget der hedder noget med lokal sikkerhed eller lignende.

Jeg er logget på som admin.

Kan denne funktion tilgås på anden måde?
Avatar billede amite Mester
10. april 2010 - 20:20 #3
Prøv via "Start" og "Kør...":

  %windir%\system32\secpol.msc /s
Avatar billede mandarinen Praktikant
11. april 2010 - 07:55 #4
Ved at benytte den pågældende sti, kunne jeg ikke finde noget.

Jeg søgte så efter selve filen, og fandt den to steder. Hvis jeg forsøger at åben den, åbnes et billede svarende til "administration". Der står "Lokal sikkerhedspolitik" i vinduets venstre side, men i højre side står der "MMC kunne ikke oprette snap-in´en".

Hmmm... føler at jeg er kommet lidt tættere på?
Avatar billede mandarinen Praktikant
11. april 2010 - 08:15 #5
Hey!

Tror at jeg har fundet ud af det!

Det var opsætningen af en soft firewall den var gal med. Nu har jeg tilføjet helle den hjemmelige IP-range som sikre og vupti! det ser ud til at virke.

Ingen tvivl om at dine forslag hjalp mig i den rette retning, så du er velkommen til at smide et svar.
Avatar billede mandarinen Praktikant
22. august 2010 - 10:04 #6
Da Amite ikke har skrevet et svar, lukket spm. hermed