Avatar billede kkaen Nybegynder
10. april 2010 - 12:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Imprtere mysql-database i linux

Jeg har eksporteret min mysql-database fra mit windows-miljø, og vil nu gerne importere det i mit linux-miljø. Jeg har installeret mysql-administrator på min linux, og prøver at importere derigennem. Jeg åbner min database-ekport inde i mysql-administrator, og alle tabeller kan ses korrekt. Jeg vælger "Restore selected tables in: Original Schema", og under "selection"-tagen vælger jeg alle mine tabeller - altså "Default_schema" med alle 3 tabelnavne under. Så trykker jeg "Restore Backup", hvorefter mysql-administrator-vinduet forsvinder. Altså går det ned. Findes der andre metoder, hvorpå jeg kan genskabe min eksport af mysql-database i linux, eller hvad kan jeg i det ehel taget gøre, for at løse probelmet?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2010 - 13:58 #1
command line mysqldump på "fra" systemet

command line mysql på "til" systemet:

mysql < foobar.dmp
Avatar billede kkaen Nybegynder
10. april 2010 - 17:12 #2
Hmm, jeg går ud fra, at der menes, at jeg skal gå i mysql-prompten på fra-systemet, og skrive "mysqldump". Det eneste, der sker derved, er, at prmpten skifter "tilstand", så der ikke står noget foran den blinkende underscore.

Men jeg har fået lavet en *.sql-fil i fra-systemet. Den har jeg forsøgt at åbne på til-systemet. I MySqlQueryBrowser ses sql'en i sql-filen, og det ser fint nok ud. Men jeg kan ikke eksekvere filen. Skal jeg åbne MysqlQueryBrowseren som SuperUser eller noget i den stil? Er det et sikkerhedsmæssigtrelelateret problem nu? For jeg kan heller ikke få lov til at oprette en tom database, som jeg så kan aktivere inde i mysqlQueryBrowseren, hvorefter jeg formentlig vil kunne eksekvere den føromtalte sql-fil?
Avatar billede kkaen Nybegynder
10. april 2010 - 17:23 #3
Ah, nu har jeg oprettet en database af det ønskede navn inde i Netbeans. Så gik jeg over i MysqlQueryBrowser og opdaterede database-listen. Så valgte jeg databasen, som nu var der, kørte den importerede sql-fil, og gik så tilbage i Netbeans og åbnede tabellerne der. Og vupti, så var dataen og tabellerne der.

Så nu er problemet løst :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2010 - 00:08 #4
Nej. mysqldump er en ekstern utility som skal koeres ved shell prompten.

mysql < foobar.sql

skal ogsaa koeres ved shell prompten.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2010 - 00:11 #5
Avatar billede kkaen Nybegynder
11. april 2010 - 14:26 #6
Okay - jeg synes nu, at der mangler muligheder for at downloade det "mysqldump". Men en søgning på google kan jo nok klare det.

Lægger du lige et svar arne_v?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2010 - 15:01 #7
Dumpet kan overføres med FTP.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2010 - 15:01 #8
og et svar