Avatar billede rao89 Nybegynder
10. april 2010 - 11:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mit netværk er blevet hacked!

Hej !

Jeg har et åbent netværk, hvilket plejer at hedde connectionpoint .. Men da jeg skulle logge på her til morgen, kunne jeg ikke finde det , jeg fandt dog senere ud af , at det havde skiftet navn til "HAHA" .. Så nu er jeg selvfølgelig lidt bange for at det er blevet hacked og en der sidder og kan holde øje med alt hvad jeg laver .. Er der nogen der ved hvad der kan være galt og om jeg har noget at være bange for ??
Og hvad kan jeg gøre for at "erobre" mit netværk tilbage??

Mvh Rasmus
Avatar billede per-olof Nybegynder
10. april 2010 - 12:10 #1
Find reset knappen, hold den inde så lang tid som det står i den medfølgende brugsforvirring og starte opsætningen forfra.
OG beskyt sen dit netværk det er lidt af vanvid at ha det ubeskyttet.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. april 2010 - 12:12 #2
du skal
1) resette router (knap til det på bagsiden af router)
2) sætte router korrekt op (adgangskode til router, skjult ssid, kryptering wpa2, lås på mac-adresser)
3) rette din pc-lanopsætning, så den bruger disse data.
Avatar billede ksoren Nybegynder
10. april 2010 - 12:30 #3
Og husk at deaktivere adgang til routerens opsætning fra en trådløs forbindelse.
Avatar billede rao89 Nybegynder
10. april 2010 - 16:23 #4
Mange tak for de hurtige svar !!

de er meget hjælpsomme ..

Men har i et link til en guide hvori der står hvordan man gør , alttså sådan trin for trin med hensyn til:
"2) sætte router korrekt op (adgangskode til router, skjult ssid, kryptering wpa2, lås på mac-adresser"??

Mvh Rasmus
Avatar billede per-olof Nybegynder
10. april 2010 - 16:35 #5
Har du TDC så er det http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6179 men hvad har du
Avatar billede rao89 Nybegynder
10. april 2010 - 17:12 #6
Jeg har faktisk TDC , så tror jeg vil igang  med at kigge lidt på det !

Mange tak for hjælpen .
Avatar billede ksoren Nybegynder
10. april 2010 - 17:16 #7
Når du vælger password, skal du nedfælde en masse tilfældige bogstaver/store/små/tal/tegn. Et lille kort password kan hurtigt knækkes, hvis nogen skulle få lyst.
Avatar billede per-olof Nybegynder
10. april 2010 - 18:51 #8
Tak for point. Hvis du har en TDC Home trio så er det under Grundmenu/Trådløs/Trådløs netværks opsætning,
fjern fleuben i "udsend SSID", WPA/WPA2, pasword mm
Avatar billede bartolomos Nybegynder
12. april 2010 - 22:01 #9
Lige et lille hint, hvis du har nogle ting som du bruger password til f.eks. e-mail, msn, skype osv. ville jeg lige ændre dem for at du ikke får flere ubehagelige overraskelser.

Det er super hurtigt at opsnappe når først man er på netværket.