Avatar billede alex13 Nybegynder
09. april 2010 - 15:13 Der er 4 kommentarer

Hvorfor virker det ikke?! preg_repace

Hvorfor virker det ikke??? Det er blot et uddrag af en login side, men jeg må gøre noget nede forkert i mysql_query.. for man kan stadig sql injecte..

$login = preg_replace("[/<#.*'?>/]", "", $_POST['login']);
$password = preg_replace("[/<#.*'?>/]", "", $_POST['password']);

$data = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE login = '$login' AND password = '$password' ") or die(mysql_error());
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. april 2010 - 15:25 #1
Umuligt at sige, men hvorfor bruge preg_replace? Har man tastet forkert, skal man bare sendes tilbage til login. Med hensyn til SQL injection kan du kigge på mysqli_query.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. april 2010 - 15:37 #2
Ja, man kan li'så godt lære sig at bruge parameters i SQL-sætninger. Men fejlen er at dit regulære udtryk ikke er korrekt. Du kan fx. bruge:

$login = preg_replace("&[/<#.*'?>/]&", "", $_POST['login']);
Avatar billede alex13 Nybegynder
09. april 2010 - 15:43 #3
Hvorfor skal rækkefølgen af $login = preg_replace("&[/<#.*'?>/]&", "", $_POST['login']);  lige præcis være den rækkefølge?? :O
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. april 2010 - 17:36 #4