Avatar billede passiflora Juniormester
09. april 2010 - 00:35 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Test om besøgende er smartphone

Hej.

Jeg ville gerne lave en side som passede på en smartphone, kunne være iphone eller noget android.

Selve siden er ikke så slemt ... i mit tilfælde vil det blot være en miniature udgave.

Men jeg skulle gerne fortælle siden at jeg kom fra noget smartphone.

... hvordan gør jeg lige det ... smartest ...

På forhånd tak ...

Søren
Avatar billede frozenink Nybegynder
09. april 2010 - 02:43 #1
Det er HTTP_USER_AGENT du skal have fat i.
Forsøgte på min egen side med min telefon, kunne der læse dette i loggen:

"Nokia5310XpressMusic/2.0 (05.81) Profile/MIDP-2.1 Configuration/CLDC-1.1"

Prøv denne søgestreng:
http://www.eksperten.dk/search?category=3&q=HTTP_USER_AGENT
Avatar billede hifi4all Nybegynder
16. maj 2010 - 15:28 #2
Jeg bruger selv:

<%
'Mobil detection
Dim user_agent, mobile_browser, Regex, match, mobile_agents, mobile_ua, ia, size

user_agent = Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT")

mobile_browser = 0

Set Regex = New RegExp
With Regex
  .Pattern = "(up.browser|up.link|mmp|symbian|smartphone|midp|wap|phone|windows ce|pda|mobile|mini|palm)"
  .IgnoreCase = True
  .Global = True
End With

match = Regex.Test(user_agent)

If match Then mobile_browser = mobile_browser+1

If InStr(Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT"), "application/vnd.wap.xhtml+xml") Or Not IsEmpty(Request.ServerVariables("HTTP_X_PROFILE")) Or Not IsEmpty(Request.ServerVariables("HTTP_PROFILE")) Then
  mobile_browser = mobile_browser+1
end If

mobile_agents = Array("w3c ", "acs-", "alav", "alca", "amoi", "audi", "avan", "benq", "bird", "blac", "blaz", "brew", "cell", "cldc", "cmd-", "dang", "doco", "eric", "hipt", "inno", "ipaq", "java", "jigs", "kddi", "keji", "leno", "lg-c", "lg-d", "lg-g", "lge-", "maui", "maxo", "midp", "mits", "mmef", "mobi", "mot-", "moto", "mwbp", "nec-", "newt", "noki", "operamini", "palm", "pana", "pant", "phil", "play", "port", "prox", "qwap", "sage", "sams", "sany", "sch-", "sec-", "send", "seri", "sgh-", "shar", "sie-", "siem", "smal", "smar", "sony", "sph-", "symb", "t-mo", "teli", "tim-", "tosh", "tsm-", "upg1", "upsi", "vk-v", "voda", "wap-", "wapa", "wapi", "wapp", "wapr", "webc", "winw", "winw", "xda", "xda-")

size = Ubound(mobile_agents)
mobile_ua = LCase(Left(user_agent, 4))

For ia=0 To size
  If mobile_agents(ia) = mobile_ua Then
      mobile_browser = mobile_browser+1
      Exit For
  End If
Next

If mobile_browser>0 Then
  Response.Write("Bruger af smartphone")
Else
  Response.Write("Bruger der IKKE anvender smartphone")
End If
%>
Avatar billede frozenink Nybegynder
01. juni 2010 - 09:49 #3
Kommet videre ?????
Avatar billede passiflora Juniormester
06. september 2010 - 20:39 #4
Jeg valgte at sorterer efter skærmstørrelse, det var på stedet lige det hurtigste, nok ikke nødvendigvis det rigtigste, men det virkede ok.

Jeg deler gerne pointne mellem jer, så vil i ikke sende et par svar.
Avatar billede frozenink Nybegynder
08. september 2010 - 10:45 #5
Et svar, og takker.
Avatar billede hifi4all Nybegynder
08. september 2010 - 12:15 #6
også svar herfra :)