Avatar billede newcoma Nybegynder
08. april 2010 - 23:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

jsp og jquery

Hej jeg bruger et ajax kald som sender en parameter med til serveren.
$.ajax(
{
type: "post",
data:"param=" + param,
datatype:"html",
success: function(data){
$("#post").html(data);
}
});

Som behandles i jsp med.

int param = 0;
param = Integer.parseInt(request.getParameter("param"));

jeg ønsker nu at sende en variabel med tilbage fra jsp siden. hvordan gør jeg det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2010 - 00:12 #1
Hvad mener du med en variabel tilbage?

Din JSP side / servlet returnerer noget XML eller JSON som din JavaScript enten kan vise eller gemme i diverse variable.
Avatar billede newcoma Nybegynder
09. april 2010 - 00:41 #2
jeg har feks en variabel på jsp siden ${minvar} som jeg gerne vil behandle via javascript.

Ved bare ikke hvordan jeg får det flettet ind...
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2010 - 03:54 #3
${minvar} evalueres jo server side mens JavaScript eksekveres client side.

Hvis det er i forbindelse med AJAX brug må du vel lade din JavaScript requeste JSP side og så fiske værdien ud (XML og JSON er langt bedre end HTML til dette).

Generelt kan du jo lade din JSP side outputte JavaScript hvor '${minvar}' jo når frem til browseren som 'foobar' og kan udføres umiddelbart.
Avatar billede newcoma Nybegynder
10. april 2010 - 00:37 #4
Det jeg ønsker er at sammenligne en variabel med en værdi når den kommer tilbage. Så jeg skal vel bruge variablen og ikke bare værdien af den.

Jeg tror jeg har brug for lidt hjælp til hvordan ovenstående ajaxkald skal se ud ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2010 - 19:06 #5
Jeg forstår stadig ikke hvad det er du vil.
Avatar billede newcoma Nybegynder
17. maj 2010 - 14:08 #6
Jeg lukker

Smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2010 - 04:03 #7
Nej tak. Læg selv et svar og behold point.

Jeg forstod aldrig problematikken.
Avatar billede newcoma Nybegynder
18. maj 2010 - 17:06 #8
ok