Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
08. april 2010 - 16:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DataGrid bliver Databound for hurtigt inden query bliver kørt færdig

Hej Eksperter!

Jeg er igang med at lege med noget ASP.NET/VB.NET, og er stødt på et lidt underligt problem.

Jeg har et DataGrid hvor jeg har lavet et DataBind ud fra en OleDbDataReader. I mit DataGrid har jeg mulighed for at redigere/slette poster. Problemet er så bare, at når jeg fx. redigerer en ting, og trykker "Opdater", så bliver der lavet et PostBack, hvorefter jeg laver et DataBind for at få det nye indhold at min tabel ud, men det virker som om at programmet ikke "når" at opdatere indholdet af tabellen før det bliver hentet ud og vist, så efter at jeg har opdateret indholdet skal jeg manuelt ind og genindlæse siden før at opdateringen bliver vist.
Min kode til opdateringen er således:

    Private Sub dgGrupper_UpdateCommand(ByVal source As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventArgs) Handles dgGrupper.UpdateCommand
        Dim strNavn As String = CType(e.Item.Cells(1).Controls(0), TextBox).Text
        Dim strBesk As String = CType(e.Item.Cells(2).Controls(0), TextBox).Text
        Dim intID As Integer = Integer.Parse(e.Item.Cells(0).Text)
        ExecuteReader("UPDATE Grupper SET Navn = '" & strNavn & "', Beskrivelse = '" & strBesk & "' WHERE Id = " & intID)

        dgGrupper.EditItemIndex = -1
        BindDataGrid()
    End Sub

    Protected Sub BindDataGrid()
        Dim oRS As OleDbDataReader = ExecuteReader("SELECT * FROM Grupper ORDER BY Id Asc")

        dgGrupper.DataSource = oRS
        dgGrupper.DataBind()
    End Sub

Jeg håber i kan hjælpe med problemet. Jeg har forsøgt at lege med Connection State, men lige meget hvad bliver den altid bare vist som 'Open', selvom der er en 'Executing'-værdi.
Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
20. april 2010 - 09:50 #1
Ingen?
Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
03. maj 2010 - 14:07 #2
lukker. Lavede noget omrokering af mine binds, og så virkede det :)