Avatar billede dyne-jensen Juniormester
07. april 2010 - 21:51 Der er 3 kommentarer

FTP-server på NAS-harddisk

Hejsa. :-)

Jeg har været ved at opsætte en Synology NAS-server. Jeg har ikke så meget erfaring med opsætning af netværk.

Jeg har fået den sat op, således at den er at finde på min egen computer på adressen: ftp://192.168.1.35

Jeg vil lige høre om der er nogle af jer, der kan få adgang til den, da jeg gerne vil kunne logge ind på den andre steder fra, end derhjemme i mit eget netværk. F.eks. i skolen.

Får I også et adgangskodefelt op, eller får I bare at vide, at "siden kunne ikke vises", uden at blive spurgt efter brugernavn og adgangskode?

På forhånd tak!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. april 2010 - 22:43 #1
192.168.1.35 er en lokal IP-adresse, der ikke kan ses udenfor dit eget lokale netværk, dvs. på den anden side af din router mod internettet. Så nej, vi kan ikke se den.

Du kan lave en "forward" i din router, så din eksterne IP-adresse på port 20-21 sendes til din NAS. Det er forskelligt i routerne hvordan man gør.
Avatar billede justrace Novice
07. april 2010 - 22:45 #2
Du skal bare sætte din router op til at forwarde port 21 til den ip du har sat nas'en op med.

Når du skal have fat i den udefra, er det routerens IP på internet-siden du skal bruge.
Avatar billede justrace Novice
07. april 2010 - 22:46 #3
:)