Avatar billede jokerper Nybegynder
07. april 2010 - 20:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

.bat eller .vbs

Hejsa

Jeg har en stump kode som jeg ikke kan få til at spille som jeg vil...

C:\tst10\TST10.exe" /r:reboot.txt "Køres rigtigt ved start-kør".

Jeg har forsøgt med en .bat fil og .vbs fil, men ingen af dem kører den rigtigt.

Mit problem er den skal køres fra "start" - "kør" førend den virker korrekt.

Har derfor brug for hjælp til at omgå dette.
07. april 2010 - 20:58 #1
Under Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
(Husk altid at skrive dette!)

...men ingen af dem kører den rigtigt... - lidt mere info ???

Og hvad skal scriptet/programm gøre i praksis ?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2010 - 21:21 #2
Naar han efterlyser .BAT eller .VBS, saa kan du nok antage Windows.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. april 2010 - 21:33 #3
#2: tænkte jeg også. Samtidig med at c:\ ikke ligefrem er unix/linux notation :)
07. april 2010 - 21:58 #4
(Overdrivelse Fremmer Forståelsen *G*)
Avatar billede jokerper Nybegynder
08. april 2010 - 07:08 #5
Nå, ja det er Xp.

Den starter tst.exe programmet op men kører ikke filen r:/reboot.txt og det er tst.exe som skal bruge filen. Hvilket er forkert da den ikke skal starte programmet op, men nærmere kik-starte programmet som så bruger reboot.txt filen.

I C:\tst10/reboot.txt - Begge filer ligger i C:\tst10/

Server 23
WAIT "login:"
SEND "XXXXXXX\m"
WAIT "Password:"
SEND "XXXXXXX\m"
WAIT "XXXXXXX"
SEND "XXXXXXXXX\m"
wait "[~] #"
C:\tst10/TST10.exe

Bruges til telnet kommunikation.

tst10.exe - filen

Usage Syntax:

tst10.exe /r:script.txt [options]

/r:script.txt      run script.txt
[options]          any of these:

/o:output.txt      send session output to output.txt
/m                run script in minimized window

Usage Example:

tst10.exe /r:script.txt /o:output.txt /m

Scripting Syntax:

HOSTNAME PORT      port number optional, default: 23
WAIT "string"      string to wait for
SEND "string"      string to send
\"                represents the a quote character
\m                represents a <CR/LF>
\\                represents the backslash character

Scripting Example:

hostname.com 23
WAIT "login"
SEND "root\m"
WAIT "password"
SEND "mypassword\m"
WAIT ">"
SEND "dip internet.dip\m"
WAIT ">"

Scripting Note:

You can start with either WAIT or SEND commands,
but you *must* alternate them. ie: you can't use two
or more WAIT or SEND in a row.

Note:

TST will disconnect and close as soon
as its done with the last entry of the script.

If you need to, you can type in the terminal
window while the script is running.

08. april 2010 - 18:28 #6
PS: Andre må gerne 'pænt' lægge kommentar/svar. Men der er måske mere lyst til det hvis du også 'pænt' vender tilbage til dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/jokerper (Dem der ikke er grønne...)
Avatar billede jokerper Nybegynder
08. april 2010 - 20:13 #7
karise_larry -> Jeg ved godt jeg har nogle spm åbne, jeg spenderer min tid på forskellige projekter. Så nogle dage kører jeg selv projekter og andre dage hjælper jeg andre herinde.
Men er altid klar til at lukke mine spm og give point, desværre er den "nye" eksperten lidt besværligere at afslutte sine spm. når man arbejder som jeg gør.

Men jeg tager det selvfølgelig til efterretning og får lige styr på dem.

Men du kender det sikkert også selv at når man arbejder på et projekt så ligger al koncentrationen der og så "glemmer" man lige...
Avatar billede jokerper Nybegynder
10. april 2010 - 11:48 #8
Ja, så lykkedes det:

.vbs

Dim oShell
Set oShell = WScript.CreateObject ("WScript.Shell")
oShell.run "C:\tst10\TST10.exe /r:reboot.txt"