Avatar billede visto Professor
07. april 2010 - 17:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program der kan tjekke for døde links

(Jeg ved godt det ikke er et egentligt design-spørgsmål, men jeg formoder at folk, der beskæftiger sig med hjemmeside-design, også er dem der kan svare på følgende:)

Jeg har i årevis brugt programmet Xenu til at tjekke mit site for døde links, og det har sådan set fungeret udmærket.
Men på det sidste melder programmet utallige gange "no such host", selv om hosten rent faktisk eksisterer. Faktisk er de fleste meldinger om no such host fejlmeldinger.

Findes der et andet godt (freeware) program til at tjekke et site for døde links?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2010 - 19:04 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2010 - 19:07 #2
Avatar billede visto Professor
08. april 2010 - 10:39 #3
Tak for inputs.
Jeg har testet de to freeware progammerne på listen, og et kan ikke håndtere sites med frames (som mit), et andet finder simpelthen ikke det, som det skal.

Det sidst foreslåede program er så vidt jeg kan konstatere kun til tjek af bookmarks i Foretrukne/Favoritter.

Jeg søgte så selv lidt, og kom her forbi nyere version af mit velkendte Xenu, og indtil videre, fungerere det bedst og mest overskueligt, selv om det en gang imellem - ikke altid - kommer med nogle absurde "no such host" meldinger.

Andre forslag?
Avatar billede visto Professor
10. april 2010 - 11:39 #4
Som nævnt er Xenu på trods af lejlighedsvis absurde meldinger stadig i praksis det bedste og mest overskuelige, så da der ikke er forslag bedre programmer, afslutter jeg hermed.
Avatar billede visto Professor
21. april 2010 - 16:51 #5
Siden jeg afsluttede har jeg efter at have henvendt mig til ham der har lavet Xenu fundet ud af, at problemet med "false negatives" med "no such hosts" kan klares ved i programmet at ændre følgende under Options:
1) fjerne flueben udfor "Fail all URL's with same failed host" (forstår dog ikke hvad det betyder)
2) nedsætte antallet af Parallel Threads
3) øge antallet af Retries

- for det tilfælde at andre har oplevet det samme problem med programmet, som jeg herefter er fuldt tilfreds med.