Avatar billede madand Nybegynder
07. april 2010 - 10:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Convert Bool til Ja/Nej istedet for True/False

Hej Udviklere :)

Jeg sidder og prøver at få konverteret en boolean til Ja/Nej istedet for True/False.

Jeg bruger ASP.NET MVC, og det er i min Helper funktion jeg skal bruge det.

Har selv prøvet at rode lidt med det, men syntes ikke lige at ku få det til at fungere :(

Jeg vil gerne have det sådan at hvis en checkbox er checked, så skal den returnere Ja og ellers Nej, lige nu returnere den True/False.

Her er koden hvor den skal være i:
if (trainSections != null)
                foreach (var section in trainSections)
                {
                    if (section.Date != null)
                        output.Append(
                            "Retur billet: " + section.ReturnIsActive + "<br />" +
                            "10 turskort: " + section.TenTimesIsActive + "<br />" +
                            "Dato: " + section.Date.Value.ToLongDateString() + "<br />" +
                            "Fra: " + section.From + "<br />" +
                            "Til: " + section.To + "<br />" +
                            "DSB 1': " + section.DsbFirstIsActive + "<br />" +
                            "Plads billet: " + section.SeatTicketIsActive + "<br />" +
                            "Tidspunkt: " + section.Time + "<br />" + "<br />" +
                            "<div style=\"float: left; margin-top: 5px; margin-bottom: 5px; background-color: #DEDEDE; width: 50%; height: 1px;\">" +
                            "</div>" + "<br />");
                }

Her er hvad jeg er kommet frem til, men det compiler desværre ikke..

                              Boolean.Parse(section.ReturnIsActive.ToString()) ? "Yes" : "No";

ReturnIsActive er defineret her i min klasse der hedder TrainSection
public bool ReturnIsActive { get; set; }

Mangler i info så skriv :)
Avatar billede madand Nybegynder
07. april 2010 - 11:13 #1
Noget i denne stil:
public static string Convert(bool b)
        {
            return b ? "Yes" : "No";
        }

Men hvordan fanden får jeg lige det ind? :)
Avatar billede crazysnap Seniormester
07. april 2010 - 11:20 #2
Med din ovenstående Convert metode skriver du da bare:

output.Append("Retur billet: " + Convert(section.ReturnIsActive) + "<br />" + "10 turskort: " + section.TenTimesIsActive + "<br />" + ... etc...

/CS
Avatar billede madand Nybegynder
07. april 2010 - 11:33 #3
Hovsa! :D
Ja jeg fandt godt lige ud af det!
Men tak for din hjælp alligevel :P

havde vidst bare stirret mig blindt på det..

Smid svar
Avatar billede crazysnap Seniormester
07. april 2010 - 11:37 #4
Ja, det kan ofte ske! ;)

Snup du bare pointene selv, jeg samler ikke på dem.

Mvh.
CS
Avatar billede madand Nybegynder
07. april 2010 - 14:12 #5
Gør jeg nu heller ikke :), men så skidt da og endnu en gang tak