Avatar billede baekmal Nybegynder
05. april 2010 - 15:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kopiere formel

Hej

Har i Kolonne

B4 denne: =SUM('1'!$X$4+'2'!$X$4)
B5 denne: =SUM('3'!$X$4+'4'!$X$4)
B6 Denne: =SUM('5'!$X$4+'6'!$X$4)

Nu skal jeg kopiere den nedover ca 100 rækker så kun ark henvisning ændrer sig som ovenover.

Nogen forslag??
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 18:09 #1
For eksempel - hvis du har dine arknavne fra A1 og nedefter:
=SUMPRODUKT(TAL(INDIREKTE(A1:A26&"!X"&RÆKKE($4:$4))))
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 18:56 #2
Glem ovenstående - den virker ikke korrekt.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 19:28 #3
Der er sikkert en mere elegant måde, men følgende kan måske bruges:

Indtast 1, 3 i A1 og A2, marker A1 og A2 og kopier nedad (for at få 5, 7, 9 osv.) så langt som nødvendigt afhængig af antal ark.
Indtast 2, 4 i B1 og B2, marker B1 og B2 og kopier nedad så langt som nødvendigt.
Indtast herefter følgende formel i en tom celle:
=SUMPRODUCT(N(INDIRECT(A1:B1&"!X"&ROW($4:$4))))
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 19:30 #4
På dansk:
=SUMPRODUKT(TAL(INDIREKTE(A1:B1&"!X"&RÆKKE($4:$4))))
Avatar billede baekmal Nybegynder
05. april 2010 - 22:15 #5
Tror du har misforstået hvad jeg vil..

Nedenstående er tastet ind i celle B4,B5;B6 nu skal B7 så blive til
=SUM('7'!$X$4+'8'!$X$4)og B8 blive til =SUM('9'!$X$4+'10'!$X$4)

B4 denne: =SUM('1'!$X$4+'2'!$X$4)
B5 denne: =SUM('3'!$X$4+'4'!$X$4)
B6 Denne: =SUM('5'!$X$4+'6'!$X$4)

er det ikke muligt at markere B4,B5,B6 og trække nedover, så den kopiere som beskrevet?
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2010 - 08:22 #6
Har du prøvet at gøre som jeg foreslog?

Det tror jeg ikke du har!

Hvis det generer dig at have arknavnene i kolonne A og B (som nævnt i anden og tredje sætning i mit forrige indlæg) så flyt dem til et passende sted og ret formlen tilsvarende.

Selvfølgelig ser formlerne anderledes ud end dine, men jeg går ud fra, at det er det resultat de returnerer, der er vigtigt, og ikke formlernes udseende.

Jeg har checket formlen i #4 og den fungerer fint her.

Hans
Avatar billede excelent Ekspert
06. april 2010 - 20:05 #7
=INDIREKTE(RÆKKE()*2-7&"!x4")+INDIREKTE(RÆKKE()*2-6&"!x4")
Avatar billede baekmal Nybegynder
07. april 2010 - 07:57 #8
Excelent.. det var lige hvad jeg havde brug for, utrolig simpel og let at tilpasse andre kolonner. mange tak.
sender du et svar
Avatar billede excelent Ekspert
09. april 2010 - 14:39 #9
ok