Avatar billede mrfunder Nybegynder
02. april 2010 - 14:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Google Maps API

Hej Eksperter,

Nu har jeg brugt et par timer på at kigge på Google Maps API. Desværre kan jeg ikke finde det jeg søger, så jeg håber der er en af jer hajer der har erfaring med det.

Jeg er ved at lave en side med sommerhusudlejning, og når en gæst ser en profil for et sommerhus, skal der være et billede hvor beliggenheden af angivet via Google Maps. Der skal ikke vises nærliggende sommerhuse.

Er der evt. en nem metode hvor man i IMG src kan angive adressen?

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe eller evt. smide mig i retning af en anden side.

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2010 - 16:34 #1
enkelt at lave...
hvis du har sommerhus fx på Wandallsvej 10 i Rågeleje, så lav et link til
http://findvej.dk/Wandallsvej10,3210
og findvej.dk kan sagtens køre i en iframe på dit site, så dine menuer osv bliver liggende
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2010 - 16:35 #2
linket skal være inkl
komma postnummer
og der er ikke mellemrum i adressen.
Avatar billede mrfunder Nybegynder
02. april 2010 - 16:43 #3
Jeg er ikke interesseret i at integrere en andens løsning. Det mest effektive bør være at kunne integrere Google Maps API direkte.
Avatar billede intenz Novice
03. april 2010 - 14:05 #4
Der er et eksempel til dig, baseret på: http://code.google.com/intl/da-DK/apis/maps/documentation/examples/geocoding-simple.html

<script src="http://maps.google.com/maps?file=api&amp;v=2.x&amp;key=ABQIAAAAzr2EBOXUKnm_jVnk0OJI7xSosDVG8KKPE1-m51RBrvYughuyMxQ-i1QfUnH94QxWIa6N4U6MouMmBA" type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript">
var map = null;
var geocoder = null;
function showAddress(address) {
    var map = new GMap2(document.getElementById("map_canvas"));
        var geocoder = new GClientGeocoder();
    if (geocoder) {
        geocoder.getLatLng(address, function(point) {
            if (!point) {
                alert(address + " kunne ikke findes!");
            } else {
                map.setCenter(point, 14);
                var marker = new GMarker(point);
                map.addOverlay(marker);
            }
        });
    }
</script>
<a href="#" onclick="showAddress('Rådhuspladsen, københavn');">Find rådhuspladsen</a>
<div id="map_canvas" style="width: 400px; height: 250px"></div>

Du skal ændre nok ændre API nøglen når du skal bruge det online, men det virker lokalt.