Avatar billede ganga Nybegynder
02. april 2010 - 09:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opretter jeg en MySQL database og en bruger til denne.

Hej
Jeg er i gang med at skal have konfigureret min database, efter at jeg har installeret Joomla.
Jeg har følgende guide, som jeg ikke ved hvordan, jeg kommer videre fra, og der er her jeg ønsker noget hjælp.
Muligheden var også, at jeg kontaktede, der hvor jeg har mit webhotel.., men de er jo på ferie nu.., så måske er der en der kan hjælpe?

Jeg har følgende guide:

"Start med at oprette en MySQL database og en bruger til denne.

Hvordan forbinder jeg til en MySQL-database fra ASP.NET-kode?

Alle Surftowns windowsservere har MySQL ODBC 3.51 driveren installeret, hvilket gør det muligt at forbinde til en MySQL database.

For at forbinde til din MySQLdatabase i ASP.NET, kan du tage udgangspunkt i følgende eksempel:

<%@ Import Namespace="System.Data" %>
<%@ Import Namespace="System.Data.ODBC" %>

<script language="VB" runat="server">
  Sub Page_Load(ByVal Source As Object, ByVal E As EventArgs)
    BindData()
  End Sub
  Sub BindData()
    Dim strConn As String
    strConn = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};Server=ServerIP;
    Port=3306;Database=Database;User=User;Password=Password;Option=3;"
    Dim MySQL As String = "SQL Query"
    Dim MyConn As New OdbcConnection(strConn)
    Dim ds As DataSet = New DataSet()
    Dim Cmd As New OdbcDataAdapter(MySQL, MyConn)
    Cmd.Fill(ds, "Tabel navn")
    MyDataGrid.DataSource = ds.Tables("Tabel navn").DefaultView
    MyDataGrid.DataBind()
  End Sub

  Sub Page_Change(ByVal sender As Object, ByVal e As DataGridPageChangedEventArgs)
    MyDataGrid.CurrentPageIndex = e.NewPageIndex
    BindData()
  End Sub
</script>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
  <title>Powered By Surftown</title>
</head>
<body>
  <table>
    <tr>
      <td>MySQL output fra ASP.NET</td>
    </tr>
  </table>
<br />
  <form id="form1" runat="server">
    <asp:DataGrid runat="server" ID="MyDataGrid">
    </asp:DataGrid>
  </form>
</body>
</html>"
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2010 - 18:46 #1
Nu er jeg lidt forvirret.

For at connecte til MySQL fra .NET (inkl. ASP.NET) boer man bruge MySQL Connector for .NET - jeg kan forklare hvor MySql.Data.dll skal placeres og hvordan du laver et MySqlConnection objekt.

Men Joomla er PHP ikke ASP.NET. I PHP skal du bruge mysql extension eller bedre mysqli extension (eller en af de database uafhaengige extensions). Det kan jeg ogsaa godt give dig eksempler paa. Men jeg er sikker paa at Joomla har en config fil hvor du kun skal aendre 4 ting.
Avatar billede ganga Nybegynder
02. april 2010 - 19:13 #2
Hej Arne
Det lykkes via Surftown, at installerer Joomla, dvs. ikke manuelt.
Den har bare oprettet en mappe der hedder "joomla", dvs. www.mitdomain.dk/joomla
Jeg vil derfor via ftp, flytte indholdet ud i roden
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2010 - 02:15 #3
Og hvad har det med MySQL og .NET at gøre ??
Avatar billede ganga Nybegynder
03. april 2010 - 10:53 #4
Disse 2 begreber dukkede op når man skal installerer Joomla manuelt:

https://surftown.dk/support/hvordan-forbinder-jeg-til-en-mysql-database-fra-aspnet-kode

Jeg fandt så efterfølgende på Surftowns site, at man via noget der hedder "1-click toolbox", kan få installeret Joomla automatisk.

Så sagen er klaret..
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2010 - 14:30 #5
Det linke er aldeles irrelevant i forbindlese med Joomla.

Det link handler om ASP.NET - Joomla er lavet i PHP.