Avatar billede edtwodth Nybegynder
31. marts 2010 - 02:58 Der er 6 kommentarer

Opsætning netværk Dlink Dir-655 og Zyxel P-660R-D1

Hej

Jeg er netop skiftet til Telenor bredbånd, og har i den forbindelse fået tilsendt en Zyxel P-660R-D1 router.

Jeg bestilte ikke en trådløs router, da jeg i forvejen har en D-Link dir-655.

I øjeblikket har jeg sat det op sådan:

Stik i væggen -> zyxel router -> Dir-655 (lan, port1)

Jeg har fin adgang til nettet, men jeg kan ikke se de forskellige computere og min NAS på mit netværk.

Nogle er tilsluttet via wlan og andre via lan.

Jeg har søgt lidt og tror det er noget at gøre med DHCP, men for at være ærlig, så er netværksopsætning ikke min stærke side...

Hvordan skal jeg helt præcis opsætte de 2 routere?

Yderligere ?:

At jeg har disse 2 koblet sammen, har vel ingen indvirkning på mit gigabit neværk?

Nogen gode råd til optimal indstillinger af min d-link dir-655?

PÅ forhånd tak

Henrik Andersen
iPadBloggen.dk - Twitter.com/ipadbloggen
Avatar billede riversen Nybegynder
31. marts 2010 - 07:04 #1
så længe pc'erne er på samme subnet har det ikke noget med dhcp at gøre, og det bør de være, når du har brugt port1 i din wlan router.

Prøv at deaktivere firewall på dine pc'er og se om det hjælper. Det er for at finde ud af om de blokerer netbios trafik.
Avatar billede osdata Nybegynder
31. marts 2010 - 08:34 #2
Som du selv skriver er problemet nok at du har dhcp server både i din egen router og den fra din udbyder.

Det nemmeste er at tilslutte "internet" fra din Dlink til Zyxel routeren og bruge lan portene i din Dlink til det der skal bruge kabel.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede edtwodth Nybegynder
31. marts 2010 - 13:05 #3
Tak for kommentarerne,

Blev dog lidt mere forvirret ;)

Det hjælper ikek at fjerne firewalls på de forskellige com.

#osdat
Zyxel routeren er ikke en trådløs router, og Telenor forlanger vist nok, at forbindelsen sker gennem deres router?
Avatar billede edtwodth Nybegynder
01. april 2010 - 00:49 #4
Ikke flere forslag?
Avatar billede pjatmail Mester
01. april 2010 - 07:37 #5
Jeg har ikke noget forslag. Men kan tilføje at jeg har haft Telenor i mange år uden problemer, jeg har som du også deres almindelige router og har i sidste uge tilsluttet en D-link dir 615 router til netværket. I den forbindelse har jeg ikke haft problemer, hvilket jeg ellers plejer med netværk :o) jeg fulgte blot vejledningen på skærmen og det virker fint. Jeg har lige tjekket at den også er indstillet til DHCP.
Hvis du skal have support fra Telenor skal du huske at fra koble din egen router og kun bruge deres zyxel!
Jeg har ikke tilkoblet en NAS i mit netværk.
Avatar billede edtwodth Nybegynder
01. april 2010 - 15:51 #6
Fik det til at virke :)

Fulgte denne vejledning, som jeg fandt:

http://www.adsltips.dk/zyxel-som-modem.php

Go påske :)