Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
31. marts 2010 - 00:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ny PC med i5, men med ventetider.

Fik samlet en ny PC. I5 med 4 Gb Ram på et Gigabyte motherboard WD caviar green 1,5 tb.
Jeg er ikke imponeret. Win 7, Norton 2010 og Outlook 2003.

Jeg oplever ventetider når jeg læser min mail i Outlook. Få sekunder, men ventetider. Kobler jeg RESMON til i win 7, ser jeg at Outlook bon'er ud i rødt et par gange.

Jeg fik koblet indeksering i win 7 fra, da der konstant var diskaktivitet. Det hjalp lidt. Regner med at det er derfor Outlook ikke kan følge med mig.

Jeg havde tænkt mig at kigge lidt på hvem der bruger ressourcerne. Hvad skal jeg kigge efter?

Dernæst kunne jeg tænke mig at få checket min HD - overfører den det den skal? Hvis man Googler "WD caviar green" får den ikke et godt skudsmål. Hvilket program (gerne freeware) kan checke overførselshastigheder for mig?

Håber at I kan hjælpe mig videre

Med venlig hilsen

Jesper
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
31. marts 2010 - 00:49 #1
Hmmm - var lige ved at flytte en fil fra et bibliotek til et andet. På samme harddisk.
Startede ud med 78954 kb/sek, men efter få minutter falder den til 10000 og derunder.

Hmmm - windows drivere SKULLE vel opdateres automatisk?
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
26. november 2011 - 00:01 #2
¨Lukket