Avatar billede ctoft Nybegynder
30. marts 2010 - 14:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre fortegn i celler

Hej

Jeg er ved at lave nogle regneark, hvor jeg kopier nogle værdier fra et regneark til et andet. Værdierne skal ændre fortegn når de bliver indsat i det nye regneark!

Er der nogen der kender en løsning på det?

Med venlig hilsen

Carsten
Avatar billede supertekst Ekspert
30. marts 2010 - 14:45 #1
Kan de relevante celler markeres?
Er det en entydig fortegnsændring?
Avatar billede ctoft Nybegynder
30. marts 2010 - 14:57 #2
Hej

Jeg kan godt kopier dem over i det nye regnark. Her har jeg mulighed for at markerer felterne, hvis det så er muligt af ændre fortegnet fra positivt til negativt!

Jeg mener en gang at jeg har gjort det ved at gang med -1. Men det kan jeg ikke finde ud af nu!

Carsten
Avatar billede supertekst Ekspert
30. marts 2010 - 15:06 #3
Ok - prøve at skrive en lille makro..
Avatar billede supertekst Ekspert
30. marts 2010 - 15:13 #4
1) Indsæt VBA-koden under relevante Ark (højreklik på Arket - Vis programkode)

2) Marker relevante celler
3) Alt+F8 - afspil makroen skiftFortegn

Public Sub skiftFortegn()
Dim cc As Object
    For Each cc In Selection.Cells
        cc.Value = cc.Value * -1
    Next
End Sub
Avatar billede jkrons Professor
02. april 2010 - 14:39 #5
Skriv -1 i en tilfældig celle. Kopier denne celle og marker de celler, du vil skifte fortegn på. Vælg så rediger - Indsæt speciel og klik på Multiplicer og så på Ok.
Avatar billede Shaagh Nybegynder
07. juni 2010 - 13:05 #6
...eller brug følgende indbyggede Excelfunktioner:

HVIS(FORTEGN(celle)=(-1);celle*(-1);celle)

resultaterne skal jo så godt nok stå i f.eks. en kolonne ved siden af.