Avatar billede arbejdspladsen Nybegynder
30. marts 2010 - 13:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Låse kolonne i excel ark

Jeg vil gerne låse en enkelt kolonne i mit excelark som er shared.
Vi har forsøgt at låse men så snart vi gør den shared kan den ikke holde den låst.

Kan du hjælpe mig med en løsning på dette? Det skal være således at jeg som den eneste kan gå ind og ændre i den låste kolonne.
Desuden har vi en funktion hvor der også skal kunne sorteres i de øvrige kolonner der hænger sammen med den låste kolonne.
Avatar billede supertekst Ekspert
30. marts 2010 - 13:31 #1
Via VBA skulle det være muligt - kan konstruere en model
Avatar billede supertekst Ekspert
30. marts 2010 - 13:49 #2
Rem VBA-koden indsættes "under relevante ark" (højreklik på ark / Visprogramkode)
Rem Beskyt VBA-projektet med adgangskode
Rem ====================================
Rem Følgende justeres:
Const admin = "pb"                                  'dit brugernavn
Const låstKolonne = 3                              'låste kolonneNr

Dim stopFlag As Boolean, låstVærdi As Variant
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = låstKolonne And Application.UserName <> admin Then
        Target.Value = låstVærdi
    End If
End Sub
Private Sub worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Application.UserName <> admin And Target.Column = låstKolonne Then
        låstVærdi = Target.Value
    End If
End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
21. januar 2014 - 09:22 #3
Lukketid?
Avatar billede arbejdspladsen Nybegynder
21. januar 2014 - 09:30 #4
Sure.

Send et svar, så får du point
Avatar billede supertekst Ekspert
21. januar 2014 - 09:50 #5
Ok -