Avatar billede Bjarkdans Nybegynder
30. marts 2010 - 11:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

PHP kodning

Heey :)

Har problemer med mit PHP Script ;) kan i ikke hjælpe mig?! tror det er noget med min kodning ;) i kan tjekke det her ;)
http://pastebin.com/USg7S8p7

i kan også tjekke min HTML kodning!
http://pastebin.com/yXwhC6TF

I må meget gerne rette det der skal rettes i de forskellige kodninger hvis der er noget der skal rettes ;) håber i har en idé til hvad der kan være galt! ;)
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 11:56 #1
Jeg forstår ikke PasteBin...  og gider ikke læse manualer :)
- hvordan ser man det "i aktion" ?

I HTML'en er der 2x </form> men ingen </html>
Og feltnavne må ikke indeholde mellemrum (benyt evt. _ i stedet)
(og undgå æøå for en sikkerheds skyld)
30. marts 2010 - 12:24 #2
For det foerste forklar lige hvad det er for problemer du har.  Forsoeger du at faa koden til at sende dig email baseret paa hvad brugerne fylder i html formen men modtager du ingen email?  Eller hvad?  Faar du nogen fejlmeldinger?  (Det foroeger chancen for at finde loesningen paa et problem hvis vi ikke skal gaette paa hvad problemet er, og det foroeger chancen for at medlemmer vil beskaeftige sig med spoergsmaalet hvis der er en tydelig forklaring.)

For det andet, din php kode synes at vaere ufuldstaendig.  Du har en function sanitize($data) som du ikke synes at anvende. Og du bruger i php koden variable saa som $navn og $adresse som du ikke definerer.  Hvis det er meningen at vaerdierne fra disse variable skal tages fra html formen skal du sige (saadan noget som)

$navn = $_POST['navn'];
$adresse = $_POST['adresse'];
o.s.v.

Har du mere kode som hoerer til men som du ikke viser?
Avatar billede madand Nybegynder
30. marts 2010 - 12:34 #3
T4NK3R, Hvad forstår du ikke ved PasteBin? :)
Det er bare et sted at paste kode, så det bliver formateret pænt.
Avatar billede repox Seniormester
30. marts 2010 - 12:42 #4
#3
Pastebin er ikke et sted at 'paste kode, så det bliver formateret pænt'. Formateringen bliver ikke pænere end den du selv har lagt op til (læs: grim kode vil altid være grim); du hentyder nok til den syntax highlighting der anvendes.
Pastebin lægger blot op til at folk selv skal hente og afprøve koden for at kunne identificere problemerne - det er et fint værktøj til IRC brugere for at undgå channel flooding, men til debugging i et forum som dette er det dybt ligegyldigt.

Jeg bruger kun pastebin/codepad til at dele funktionel kode.

Udover det, var det sandsynligvis også en diplomatisk måde at få OP til at forklare sit problem fremfor at lægge op til at vi andre skal gætte på hvad problemet er.
Avatar billede madand Nybegynder
30. marts 2010 - 12:54 #5
Jeg mente selvfølgelig syntax hightlighting :)
Avatar billede Bjarkdans Nybegynder
30. marts 2010 - 12:58 #6
Heeey, undskykld jeg ikke har skrevet hvad problemet er! Det der er mit problem er at når man udfylder felterne sender den kun en mail med 3 af felterne Navn, Email og Besked. Det er meningen at man skal kunne se alle informationer man udfylder i formen i mailen.

Men jeg modtager ikke det hele, kig på www.østershatte.dk/page1004.html det er alle de felter jeg skal modtage :)
Avatar billede dkfire Nybegynder
30. marts 2010 - 13:14 #7
Du kan jo starte med at læse her:
http://dk2.php.net/manual/en/function.mail.php

Du bruger ikke mail-funktionen korrekt, start med at bruge den korrekt, så er jeg sikker på du ved hvad du skal gøre.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 13:53 #8
Nå OK - det er bare en sted man kan dele en bid tekst - god idé : )

Min kommentar omkring feltnavnene holder stadig - og du HAR faktisk navngivet de to problem-felters labels korrekt - samme navne skal du bruge i felternes name="dillerdaller" attributter.

PS: Cool at du har "ø" i dit domænenavn : )
Til gengæld er designet meget lidt svampeagtigt - Det ligner mere en bank : )
30. marts 2010 - 19:49 #9
Saa er jeg med igen.  Jeg ser ingen forandring paa traaden siden i middags, saa enten er du ikke kommet videre eller ogsaa har du gjort fremskridt men ikke holdt os underrettet.

Det hjalp at du forklarede problemet - du modtager faktisk email, men kun med tre elementer.  Men det er der raad for, see nedenfor.

Foerst et spoergsmaal:  er det mig der droemmer eller har du siden i middags forandret  http://pastebin.com/USg7S8p7 og tilfoejet "$navn = $_POST['navn'];" o.s.v.?

Det ligger saaledes (som dkfire paapeger med sit link) at mail() tager tre parametre, modtager, emne, og message.  Du har modtager i $mail_modtager.  Du skal have lavet et emne, for eksempel $emne = "bestilling";  Og saa foejer du de andre elementer sammen i en $message, for eksempel saaledes:

$message = "Navn: " . $navn . " Adresse: " . $adresse . " By: " . $by . " Telefon: " . $telefon . " Emailadresse: " . $emailadresse . " Oestershatte: " . $oestershatte . " Myceliumposer: " . $myceliumposer . "Besked: " . $besked;

Og saa skulle det virke med $mail_status = mail($mail_modtagere, $emne, $message);
Avatar billede Bjarkdans Nybegynder
31. marts 2010 - 19:43 #10
Kan jeg ikke huske, men er det godt jeg har det?? ;)
31. marts 2010 - 20:45 #11
1.  Ja, det var godt.

2.  Men hvad er din reaktion til min foreslaaede loesning?  Virker det?
Avatar billede Bjarkdans Nybegynder
01. april 2010 - 16:03 #12
ved jeg ikke rigtig, synes det er svært at indsætte det, det rigtige sted ;) men prøver da stadig ;-)
Avatar billede Bjarkdans Nybegynder
01. april 2010 - 16:20 #13
Det virker!! Mange tak! My hero! Du er den eneste der har kunne svare så jeg har kunne forstå det! My hero ;)
01. april 2010 - 20:12 #14
I saa fald vil jeg bede dig lukke spoergsmaalet og give mig de points du lovede da du oprettede spoergsmaalet.

Jeg gaar ud fra at naar du ikke allerede har gjort det saa er det fordi du endnu ikke ved hvordan (jeg ser at dette er dit foerste spoergsmaal paa Eksperten.)  Du skal acceptere det svar jeg har givet (#9, det der er gult i banneret) ved at saette et flueben i den lille firkant.  Saa aabnes der en ny rubrik nederst paa siden hvor du skal placere endnu et flueben for at lukke og afgive points.  Her er et udtraek fra "Frequently Asked Questions":

"Hvordan accepterer eller afviser jeg et svar?

Når der er kommet et svar som du kan bruge, så klikker du ud for selve svaret i boksen "Acceptér dette svar". Derefter accepterer du svaret i den boks som dukker frem.

Er løsningen kommet gennem en kommentar, skal du stadig give point. Du skriver bare, at bruger XXX har løst problemet og beder vedkommende om et svar. Når svaret kommer, accepterer du bare dette."