Avatar billede Swungalot Nybegynder
29. marts 2010 - 14:11 Der er 1 kommentar

Notebook uden Ethernet Driver

Hej
Jeg har en Notebook fra Acer, AOA150.
Jeg har installeret Tiny Vista på den, da det er lettere til studiebrug. Jeg var inde og installere alt fra acers hjemmeside til denne, og det hele virker som det skal - Bortset fra mit trådløse internet.
Når jeg går ind i enhedshedshåndtering viser den et gult udråbstegn udfor Ethernet controlleren. Jeg har prøvet alt muligt, for at få det op at køre. Den er forresten en ukendt driver, men jeg har fundet en hjemmeside, som siger, hvilken driver jeg har i: www.linuxquestions.org/hcl/showproduct.php/product/4232/cat/all+Acer+AOA150+ethernet+controller&cd=8&hl=da&ct=clnk&gl=dk&client=firefox-a" target="_blank">http://209.85.135.132/search?q=cache:XcE1PB9xC-IJ:www.linuxquestions.org/hcl/showproduct.php/product/4232/cat/all+Acer+AOA150+ethernet+controller&cd=8&hl=da&ct=clnk&gl=dk&client=firefox-a
Den driver har jeg prøvet at finde - bl.a. her http://driverscollection.com/?H=RTL8101E&By=RealTek
Men i alt i alt ved jeg ikke, hvad der går galt.
Dette er hvad jeg har prøvet:
- Få windows selv til at opdatere den med enhedshåndteringen
- At downloade den driveren og i nogle tilfælde installere med .exe ellers har jeg prøvet at få enhedshåndteringen til at installere den fra, hvor den lå på computeren - og har også prøvet med en .inf fil, hvor jeg får fejlen: The inf file you selected does not support this method of installation

Så jeg er helt på bar bund. Måske virker det, hvis den ville gide, at installere den inf fil ? - Jeg ved bare ikke, hvordan det skal gøres.

Nogen der kan hjælpe mig?

Mvh
Swungalot
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2010 - 14:42 #1