Avatar billede sjokoman Juniormester
27. marts 2010 - 16:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke pasere mit acces point

Jeg har et hjemmenetværk, hvor jeg kører trådløst med en D-Link DAP 1353 som accespoint og så videre gennem en zykel router - telenor- til nettet.
Jeg har taget en gammel arbejdspladscomputer hjem, ændret domænet til arbejdsgruppe som hjemmenetværket hedder og er kommet på netværket. Men jeg kan ikke komme ud af huset. Jeg kører XP. Når jeg prøver at komme på internettet kan jeg se, at min browser først "leder" efter stien på min gamle arbejdsplads, men finder en slags MNS hjemmeside, den ikke kan finde (jeg ved det lyder fjollet). Hvorfor ved jeg ikke. Jeg skriver så www.dr.dk, for at prøve, men kommer ikke ud. Jeg har ligeledes sat www.dr.dk op som startside.

mvh Johnny
Avatar billede sten2004 Nybegynder
27. marts 2010 - 18:09 #1
Du har formentlig ikke rettet netværksopsætningen på pcen.

De fleste hjemmenet kører med DHCP tildelte ipadresser til deres pcer. Hvis din arbejdspc har haft statisk ipadresse vil din gateway adresse som typisk er 192.168.1.1 formentlig passe men din dns-server adresse er så forkeret i forhold til din aktuelle udbyder.

Check at din pc's Lanforbindelse -Internetprotocol (TCP/IP)indstillinger er sat til Hent automatisk en IP-adresse - gælder og DNS-serveradressen.

Gode fejlfindings kommandoer

ipconfig /all
ping xxx.xxx.xxx.xxx

åben en dos-prompt og skriv ipconfig /all

Hos mig hvor jeg kører med statisk ip-adresse
Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : IBM-9EEB4C54116
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/100 VE Networ
Connection
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-09-6B-05-CB-EC
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.20
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

ping gateway adresse hos mig vil det være ping 192.168.1.1
C:\>ping 192.168.1.1

Pinger 192.168.1.1 med 32 byte data:

Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid<1ms TTL=64

Ping-statistikker for 192.168.1.1:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
    Minimum = 0ms, Maksimum = 0ms, Gennemsnitlig = 0ms

MAO mit ip net virker internt

ping vilkårlig webadresse
C:\>ping dr.dk

Pinger dr.dk [195.137.194.128] med 32 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 195.137.194.128:
    Pakker: Sendt = 2, modtaget = 0, tabt = 2 (100% tab),

Min router laver navneopslag og omsætter dr.dk til 195.137.194.128  og har således kommunikaeret til en ekstern navneserver hvilket er forudsætningen for at køre internet via en browser
Avatar billede sjokoman Juniormester
23. september 2010 - 16:03 #2
Jeg er kommet igennem, så send et svar tak. Jeg har installeret windows7 og det hjalp.

mvh Johnny
Avatar billede sten2004 Nybegynder
23. september 2010 - 21:08 #3
OK, kommer her.

Ny installationen rydder også for evt dns problemer.