Avatar billede noxiaz Nybegynder
27. marts 2010 - 14:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C# FTP SLL

public static bool ValidateServerCertificate(object sender,
  X509Certificate certificate,
  X509Chain chain,
  SslPolicyErrors sslPolicyErrors)
{
    return true;
}
static void Main(string[] args)
{

    string ftpfullpath = "ftp://172.16.0.25:6877/";
                FtpWebRequest ftp = (FtpWebRequest)FtpWebRequest.Create(ftpfullpath);
    ftp.Credentials = new NetworkCredential("username", "password");
    ftp.EnableSsl = true;
    ftp.UseBinary = true;
    ftp.UsePassive = true;
    ftp.Method = "LIST";
    ServicePointManager.ServerCertificateValidationCallback = ValidateServerCertificate;
    {

        FtpWebResponse response = (FtpWebResponse)ftp.GetResponse();
        Console.WriteLine(response.BannerMessage);
        Stream responseStream = response.GetResponseStream();
        StreamReader str = new StreamReader(responseStream);
        Console.WriteLine("Read: " + str.ReadToEnd());
        response.Close();
    }
    Console.ReadLine();
}

Hej,

Når jeg bruger dette script op mod en af mine SSL FTP server får jeg denne besked:
The remote server returned an error: 227 Entering Passive Mode (192,168,0,37,207,230)
ved linjen:
FtpWebResponse response = (FtpWebResponse)ftp.GetResponse();

FTP serverens ip addresse er 192.168.0.37 men skal tilgåes via 172.16.0.25 - Kan ikke tilgåes direkte på sin ip, blocket i firewallen for det.
Hvis jeg bruger FileZilla client, så funger det det fint nok og jeg kan fint download og upload til serveren osv.

Hvis jeg connecter i mod nogen af de andre servere som også er SLL hvor den kan tilgåes direkte er der ingen problemer. Håber nogen kan hjælpe :)
Avatar billede noxiaz Nybegynder
27. marts 2010 - 14:45 #1
Hov der skulle selvfølgelig stå SSL og ikke SLL :S
Avatar billede Syska Mester
27. marts 2010 - 18:23 #2
Øhhh,

Din FTP er på: 172.16.0.25 port 6877 ?

Men hvad er så på .37 ?

Svært at søge på de danske .NET fejl ... men jeg ville nok finde den engelske beskrivelse af det, og se om andre på google har samme problem.

mvh
Avatar billede noxiaz Nybegynder
28. marts 2010 - 06:41 #3
Min ftp er på 192.168.0.37 og jump serveren eller proxy serveren er 172.16.0.25 :)

Jeg har prøvet at søge på google, men kan ingen løsning finde omkring det, det virker jo fint på alle andre servere men ikke når der er jump server imellem.
Avatar billede noxiaz Nybegynder
15. juli 2010 - 19:23 #4
Lukker denne.