Avatar billede totalpc Seniormester
27. marts 2010 - 08:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fra access til SQL 2008 express

Hej
Jeg har nu droppet ACCESS og har installeret SQL 2008 express.
Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg laver connectionstring, selvom jeg har kigget på connectionstring.com osv.
Vil nogle prøve at omskrive dette lille eksempel til noget der kan connecte til min sql ?

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("stafet.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL1 = "Insert into scanning (stregkode) values('" & Replace(Request.Form("stregkode"), "'", "''") & "')"

Conn.Execute(strSQL1)

Response.Redirect "index.asp?msg=" & Request.Form("stregkode")

Det jeg er mest i tvivl om er hvorvidt conn, adodb osv stadig skal bruges og hvordan jeg får fyret mit SQL statement af. Så hvis I gad prøve at vise hvordan jeg laver ovenstående mod min sql 2008 express, takker.
Avatar billede keysersoze Guru
27. marts 2010 - 10:58 #1
Det er kun din DSN du skal skifte ud med det du kan finde på connectionstrings.com (http://connectionstrings.com/sql-server-2008) - prøv at kom med det du er nået frem til, en evt fejlmelding og lad os se på det.

En anden rigtig god ting er hvis du sørger for at få lukket din connection så snart du er færdig med den, dvs inden din redirect.
Avatar billede totalpc Seniormester
27. marts 2010 - 11:18 #2
Jamen så ville jeg formode det kunne se ud som nedenstående, ser det rigtigt ud?

Jeg kan ikke lige teste før senere, mod basen.
Men jeg er i tvivl om de forskellige conenctionstyper. Nu har jeg valgt en OLED, men der er jo også ODBC osv?

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Provider=SQLNCLI10;Server=v0015cvc\sqlexpress;Database=stafet;Uid=test; Pwd=test;

Conn.Open Provider

strSQL = "Insert into scanning (stregkode) values('" & Replace(Request.Form("stregkode"), "'", "''") & "')"

Conn.Execute(strSQL)

Conn.close
Set Conn = Nothing

Response.Redirect "index.asp?msg=" & Request.Form("stregkode")
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2010 - 13:01 #3
jeg sagde kun at du skulle erstatte din DSN - ikke helt fjerne den. Det er værdierne fra sitet du skal bruge i din DSN-variabel.

Præcis hvilken provider du kan/skal bruge fra sitet afhænger lidt af opsætningen på serveren - så hvis du er på et webhotel og de ingen dokumentation har må du enten prøve dig frem eller forhøre dig hos dem.
Avatar billede totalpc Seniormester
29. marts 2010 - 10:02 #4
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Provider=SQLNCLI10;Server=v0015cvc\sqlexpress;Database=stafet;Uid=test; Pwd=test;

Conn.Open DSN

??

jeg skriver jo for at få hjælp, ikke for at deltage i en gættekonkurrence :)
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2010 - 10:39 #5
Med det oplysninger du har givet indtil videre er det lige så meget os der deltager i en gætte-konkurrence som dig.

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "Provider=SQLNCLI10;Server=v0015cvc\sqlexpress;Database=stafet;Uid=test; Pwd=test;"

Conn.Open DSN

Om det virker afhænger som sagt af om det er den provider du kan benytte - det kan jeg ikke vide.
Avatar billede totalpc Seniormester
29. marts 2010 - 10:49 #6
Hej igen

Jamen hvilken oplysning mangler du ?

Jeg kører på min egen webserver, Windows 2008 advanced
Jeg har installeret SQL 2008 Express

Jeg har ovenstående script som virker mod access, det skal nu virke mod min SQL 2008 express database.

Hvordan skal min connectionstring omskrives for at virke mod SQL?
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2010 - 11:13 #7
Som skrevet i #3 afhænger det af hvilken provider du kan benytte og også hvordan du rettighedsmæssigt kan/vil forbinde til databasen.

Jeg går ud fra at du har afprøvet #5 så lad os høre hvad der sker med det forslag.
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 10:51 #8
Lukketid?