Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
26. marts 2010 - 14:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Slette del af XML-fil ved brug findstr i bat-fil

Hej

Skal fjerne <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" standalone='no' ?>
<!DOCTYPE PaymentInfo PUBLIC '-//Auriga ePayment//pbv2 transactionreport//SV'
'https://epayment.auriganet.eu/admin/dtds/transactionfile.dtd'  >
Fra en XML-fil ved hjælp af en bat-fil.

Resultat indtil nu :
rename *.xml 01.xml
for /f %%q in ('findstr "<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" standalone='no' ?>" 01.xml  ') do (del "%%q")
xml2csv 01.xml 01.csv elements.txt -n
Får en fejl der siger : "Could not find H:\xml-csv\<?xml"

Er totalt blank
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2010 - 14:20 #1
Det ligner mere et BAT problem end et XML problem.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
26. marts 2010 - 14:24 #2
Jamen hvis du kan finde et bedre sted hvor spørgsmålet hører til flytter jeg det gerne :-)

Gik ud fra at dem der arbejder med XML måske kunne hjælpe mig ?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2010 - 14:34 #3
Maaske: http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/DOS/

Med hensyn til substansen i dit problem saa har jeg en staerk mistanke til at findstr "" og attribut="" konflikter.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2010 - 14:35 #4
Og at loesningen maa vaere at escape attribut " erne - men jeg ved ikke hvordan man goer det i BAT - oplagte muligheder var dublering "" eller C style escape \".
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2010 - 14:36 #5
Hvis jeg havde problemet ville jeg nok vaelge at kode det i VBS.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
28. april 2010 - 15:08 #6
Problemet er blevet løst ved at brugeren har fået Office2007 før tid ....

Send et svar og jeg giver point som tak for forsøget :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2010 - 03:39 #7
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 05:01 #8
så mangler du bare at acceptere svaret