Avatar billede alex15 Nybegynder
25. marts 2010 - 12:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

<form> ved mouseover vis: 'Indtast password'-> ved klik: ' '

Hej Eksperter,

Jeg er i gang med at lave en <form type=password> som skal fungere på følgende måde:

1. (Standart når siden hentes) = Indtast password
2. (Når der klikkes på formen) = '' <- Skift til Type=Password
3. (Ved indtastning) = 'Vis password som stjerner'

Normalt benytter jeg mig af følgende kode:

onFocus="if(this.value==this.defaultValue){this.value='';}" onBlur="if(this.value==''){this.value=this.defaultValue;}"

Så fjerner den 'Indtast password', nu mangler jeg bare lige at den laver det om til Type=password.

Nogle som der kan hjælpe mig med dette problem?

Alex
Avatar billede FrederikBache Nybegynder
25. marts 2010 - 14:57 #1
jeg vil mene at du kan skrive this.type = "password". Burde virke.
Avatar billede alex15 Nybegynder
25. marts 2010 - 19:53 #2
Virker perfekt.

1.000 tak for hjælpen.

Alex

Afsluttende kode:

<input type="text" name="password" value="Indtast password" onFocus="if(this.value==this.defaultValue){this.value='';this.type = 'password'}" onBlur="if(this.value==''){this.value=this.defaultValue;this.type = 'text'}"/>
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2010 - 16:09 #3
<ole>

Prøv lige i forskellige browsere, da det vist er helt nyt, at type-skift virker på formfelter  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2010 - 16:14 #4
En lille test viser, det vist kun virker i visse randprodukter ... herunder Firefox  ;o)