Avatar billede martpe Nybegynder
25. marts 2010 - 12:22 Der er 1 kommentar

Fjerne dubletter i autofilter

Jeg har tidligere brugt nedenstående VBA kode til at udtrække en oversigt over en tabel med rensede data i en kolonne (unikke registeringer):

Sheets("Data_opsamling").Select
    Range("AA1").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
    :=False, Transpose:=False
    Sheets("Data_opsamling").Select
    Range("B1:B65000").AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, CopyToRange:=Range("AA4"), Unique:=True

Nu står jeg overfor en lignende udfordring, hvor jeg har brug for at fjerne doubletter fra en datatabel, da vores system desværre har en lidt tvivlsom log :o)

En doublet er opstået når kolonne B, C, D og E alle er identiske mellem linjerne i filteret. Er det muligt ud fra overstående tankegang med unikke filtre er klare problemet.

KolA  KolB  KolC  KolD  KolE

129  5  MP  11-03  12:30
159  3  MP  11-03  12:35
175  5  MP  11-03  12:30
189  2  MP  11-03  12:39
222  5  MP  11-03  12:30
259  6  MP  11-03  12:41

Her er linje 1, 3 og 5 doublet og jeg ønsker kun at linjen kommer frem 1 gang i den nye udrensede tabel... Håber det kan forstås
Avatar billede excelent Ekspert
26. marts 2010 - 17:12 #1
Hvor mange rækker/kolonner er der i din tabel ?
Skal dubletterne blot skjules, eller slettes eller
skal der oprettes en ny tabel i et andet ark u. dub ?