Avatar billede lytzen Nybegynder
25. marts 2010 - 10:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VB, SQL og Excel

Jeg har et excel ark der laver en forbindelse til en DB2 database, og henter en masse rækker ud baseret på en lang og indviklet SQL sætning. SQL sætningen er uoverskuelig da den joiner en masse tabeller for at generere den liste som skal præsenteres i excel arket.

Mit spørgsmål er derfor: Hvilke alternativer har jeg? Umiddelbart kunne jeg bedst tænke mig at lave simple SQL selects der lægger resultaterne over i et array of records med den definition jeg senere vil præsentere i excel arket.

Hvis ovenstående er det enkleste, kan nogen komme med et eksempel der udfører et par sql sætninger, lægger resultaterne over i en struktur og til sidst sætter strukturen ind i excel cellerne?

På forhånd tak!
Avatar billede terry Ekspert
25. marts 2010 - 11:57 #1
"og henter en masse rækker ud baseret på en lang og indviklet SQL sætning. SQL sætningen er uoverskuelig da den joiner en masse tabeller for at generere den liste"

Without any knowledge of your data I dont see a better alternative. The JOINS on differebnt tables will be necessary to giv eyou all the data required so splitting it up into smaller SQL statements is only going to complicate things. And also slow it down.
Avatar billede terry Ekspert
25. marts 2010 - 12:00 #2
You dont say why you think it necessary to change things other tahn the SQL isnt easy to understand.
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2010 - 11:58 #3
!
Avatar billede lytzen Nybegynder
02. april 2012 - 14:39 #4
Havde desværre glemt alt om denne tråd. Derfor får terry points som kompensation
Avatar billede terry Ekspert
02. april 2012 - 17:25 #5
thanks, I'd also forgotten all about it :o)