Avatar billede suix Nybegynder
24. marts 2010 - 14:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Webservice problem

Hej Eksperter,
Jeg har et lille problem med en webservice, som jeg ikke kan få til at returnere data.
Hvis jeg tester den i VS 2008, fungerer den fint (viser true), men hvis jeg kalder den fra en applikation får jeg altid "false" tilbage.

[WebMethod]
        public bool getLicense(string uniqueid)
        {
            dbaccess(); // åbner db'en.
            bool activated = false;
            String strSQL = "SELECT activated FROM clients where uniqueid ='"+uniqueid.ToString()+"'";
            myCommand = new MySqlCommand(strSQL, connection);
            MySqlDataAdapter myDataAdapter = new MySqlDataAdapter(strSQL, connection);
            DataSet myDataSet = new DataSet();
            myDataAdapter.Fill(myDataSet, "clients");
            if (myDataSet.Tables[0].Rows.Count > 0)
            {
                activated = true;
            }
            connection.Close();
            return activated;
        }
--------------C# app--------------- skriver altid false
    public bool checkServer()
        {
            license.Service1 license = new Registrering.license.Service1();
            bool test = license.getLicense(getUniqueId());
            Console.Write(test);
}
Avatar billede bvli Praktikant
24. marts 2010 - 15:05 #1
Men hva' siger din debugger?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. marts 2010 - 20:27 #2
Jeg forstår slet ikke koden, du kalder jo aldrig checkServer()

NB: Husk korrekt naming convention :), der er mange ting i koden som er helt gale, men lad os lige forsøge at få hul igennem først.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2010 - 00:55 #3
Det mest oplagte gæt var at du i de to forskellige situationer går i forskellige databaser.
Avatar billede suix Nybegynder
25. marts 2010 - 09:19 #4
janus_007; jeg ved godt det er nok bambus kode, men det er bare til at teste med.
Har fået det til at virke. Det var en fejl 40 :-/
Avatar billede suix Nybegynder
06. april 2010 - 12:07 #5
Svar; forkerte værdier at checke på.