Avatar billede zyfer Nybegynder
24. marts 2010 - 08:31 Der er 1 løsning

Hjælp.. SQL udvælgelse af database navme..

Hej..

Jeg har følgende kode:

Private Sub Combobox1_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ComboBox1.SelectedIndexChanged

        ComboBox2.Items.Clear()

        If ComboBox1.SelectedIndex <> -1 Then
            Dim serverName As String = ComboBox1.Text
            Dim server As Microsoft.SqlServer.Management.Smo.Server = New Microsoft.SqlServer.Management.Smo.Server(serverName)
            Dim rx As New System.Text.RegularExpressions.Regex("^Client........$")

            Try
                For Each database As Microsoft.SqlServer.Management.Smo.Database In server.Databases

                    If rx.IsMatch(database.Name) Then

                        ComboBox2.Items.Add(database.Name)

                    Else

                    End If

                Next
            Catch ex As Exception
                Dim exception As String = ex.Message
            End Try
        End If

    End Sub

Det virker fint, den finder her alle databaserne på en given MS-SQL server.

Mit problem er nu at jeg i en Database/Tabel på den udvalgte server, har en beskrivelse af hver database. Hvordan får jeg flettet det ind, så den kan finde navnene, og vise dem i stedet for det de hedder i serveren (Combobox2)..

Combobox1 finder alle server tilgængeligt på netværket..
Avatar billede zyfer Nybegynder
21. juni 2011 - 14:48 #1
lukket